Marii producători auto, prezenţi şi în România prin intermediul importatorilor, anunţă pentru anul 2011 lansări importante de noi modele, majoritatea facelifturi ale versiunilor lansate în anii anteriori.
Printre cele mai numeroase evenimente de acest fel sunt programate deja, pe listă aflându-se şi vehicule electrice aduse de Renault, precum şi variante restilizate sau noutăţi de la Honda, Opel, Mazda, Fiat, Chevrolet, Toyota, Ford, Mazda, Subaru, Skoda şi Volkwagen.
Potrivit informaţiilor oficiale din partea Honda Trading România, furnizate Agerpres, anul viitor prima lansare prevăzută în program este în luna februarie şi vizează prezentarea modelului Civic 5D Special Edition GT. În primă fază, noua Honda Civic va fi dezvăluită la Salonul Auto de la Detroit (10-23 ianuarie 2011) sub forma unui concept ce prezintă un profil elegant şi aerodinamic, partea frontală fiind asemănătoare cu Honda CR-Z. Conform declaraţiilor producătorului japonez, versiunea de producţie a celei de-a 9-a generaţii Civic va fi pusă în vânzare în primăvara anului viitor.
A doua lansare din 2011, programată de către importatorul HTR este Jazz Facelift din luna martie şi, nu în cele din urmă, din octombrie va fi disponibilă pe piaţa românească noua Honda Accord facelift.
Un alt importator auto local important, Hyundai Auto România, are programate anul viitor o serie de lansări, printre cele mai importante de pe listă fiind i30 în patru uşi (aprilie), noul model i40 – varianta wagon, Hyundai Veloster (în vară) şi i40 sedan, către finele anului, în toamnă.
Ford aduce în România, la începutul anului viitor, noile C-Max şi Grand C-Max, iar spre finele anului MPV-ul B-Max produs la Craiova, după ce acesta va avea lansarea oficială la Geneva, în primăvara lui 2011.
La rândul lor, francezii de la Renault aduc în primăvara lui 2011 modelul Latitude, urmaşul lui Vel Satis. De asemenea, spre finalul anului, românii pot cumpăra Renault Fluence, dar şi ediţii speciale pentru Clio Yahoo şi Megane GT Line. În luna aprilie ajunge în ţară şi Megane CC.
Nici Mazda nu se lasă la prejos şi va aduce în toamna anului viitor, în România, două noi modele: Mazda3 facelift şi noua generaţie Mazda BT-50, acest din urmă vehicul fiind un pick-up destinat activităţilor atât din timpul orelor de lucru, cât şi din timpul liber.
În ceea ce priveşte noutăţile celor de la Porsche România, importator al mărcilor Opel, Volkswagen şi Skoda pentru piaţa românească, anul 2011 este unul cât de poate de prolific şi interesant.
Potrivit Mălinei Dragu, PR manager Opel, pe lista lansărilor se află noul Opel Corsa, Noul Opel Antara, Opel Astra Sports Tourer şi Opel Zafira.
Totodată, Sebastian Vlăsceanu, director de marketing al Volkswagen, a declarat, pentru Agerpres, că anul viitor sunt programate cinci lansări, plus intrarea pe piaţă a modelului VW Passat în luna ianuarie, a cărui prezentare a avut loc deja în decembrie 2010.
‘Pentru anul viitor, vom avea în februarie lansarea noii Jetta şi a unui facelift pentru modelul EOS. În august, vor fi lansate VW Tiguan şi VW Golf Cabrio, iar în noiembrie vine în România noul VW Beetle’, a menţionat Vlăsceanu.
În cazul Skoda, în 2011, an rezervat recreării identităţii de marcă pentru maşina cehă, în România va ajunge doar Noua Skoda Octavia Tour, la jumătatea lunii ianuarie.
Reprezentantul Nissan în România are programată, în 2011, o singură lansare, pentru Noul Micra, dar momentan nu a fost stabilită data evenimentului.
Pe segmentul MPV şi al maşinilor de teren, cei de la Subaru aduc în România, anul viitor, Subaru Trezia (în februarie-martie), precum şi noua gamă Subaru Forester, potrivit Adrianei Poncea, director de vânzări şi relaţii publice al importatorului local, Subaru Motors România.
Cât priveşte modelele aduse pentru cumpărătorii români de către Chevrolet, oferta este generoasă, începând cu MPV-ul Orlando şi continuând cu versiunea restilizată a SUV-ului Captiva (lansare programată în primăvară). Începând din perioada verii, Chevrolet va comercializa în România trei modele: noul Chevrolet Aveo (sedan şi hatchback), şi versiunea în cinci uşi limuzinei Cruze.
Toyota România a pregătit pentru 2011 câteva lansări de impact, cea mai apropiată fiind programată în primăvară, în decursul lunii martie – o ediţie specială a modelului Avensis.
Conform purtătorului cu cuvânt al Toyota România, Ana-Maria Toma, vor urma Lexus CT 200 H (în luna mai) şi noua generaţie Yaris (în septembrie).
Nu în ultimul rând, Auto Italia Group va prezenta anul viitor o serie de modele, iar primul pe listă este Noul Fiat Punto Evo – în prima parte a anului viitor.
În decursul anului 2011, vor mai apărea Fiat 500 C decapotabil (la începutul verii viitoare), Noul Fiat Panda – către sfârşitul anului 2011, şi, nu în cele din urmă, motorizările Twin-R pentru gama Fiat, în special pentru modelul Fiat 500.
La capitolul vânzărilor realizate prin Programul ‘Rabla 2010’, din totalul celor 84.000 de maşini vândute în 2010 în România, aproape 60.000 au fost realizate prin intermediul tichetelor valorice oferite în Program.
Cele mai mari vânzări au fost consemnate în dreptul producătorilor autohtoni, cu aproape 25.000 de unităţi, restul revenind modelelor importate.
SURSA: Agerpres