McDonald’s, Coca-Cola, Audi sau Volkswagen sunt doar câteva dintre multinaționalele care și-au refăcut logo-urile pentru a fi în ton cu distanțarea socială. Termenul a devenit popular recent din cauza răspândirii noului coronavirus. Distanțarea socială înseamnă să stai la 2 metri față de ceilalți, în efortul de a reduce riscul de a contracta boala.

Analiza experților

Aceste rebranduiri ale multinaționalelor au fost analizate pentru postul American CNN de doi experți în domeniul desingnului.

„Situația noastră actuală globală nu este o glumă. Este o problemă serioasă. Mărcile care proiectează logo-uri de distanțare socială au potențialul de a diminua duritatea vremurilor prin care trecem. Creativitatea, pasiunea și gândirea care se investesc pentru a ajuta la implementarea distanțării sociale este o acțiune demnă”, a declarat pentru CNN Douglas Sellers, directorul executiv executiv al firmei Siegel&Gale.

Brian Braiker, redactorul-șef al Ad Age, spune că este timpul ca brandurile să furnizeze un „serviciu real și semnificativ”. El a spus că cee ace fac companiile acum cu logo-urile este ceva neserios, în aceste vremuri fiind mai degrabă nevoie de acțiuni concrete, de ajutoare în materiale sanitare.

Săptămâna trecută, McDonald’s Brazilia și-a îndepărtat arcadele iconice de aur într-o poză postată pe pagina sa de Facebook. Agenția publicitară a explicat că, în ciuda separării temporare între clienții săi și companie, cauzată de închiderea unora dintre restaurantele sale, „pot fi întotdeauna împreună”. McDonald’s oferă acum mâncare prin livrare la domiciliu.

A rămâne conectat prin distanțare

Coca-Cola rulează în prezent un anunț în Times Square din New York, care arată fiecare literă a logo-ului său separată cu următorul slogan sloganul: „A rămâne la distanță este cel mai bun mod de a rămâne conectat”. Brandul sărbătorește de obicei unitatea și dragostea în anunțurile sale.

Două companii auto, Audi și Volkswagen, și-au modificat și ele logo-urile pentru conturile de social media. Audi și-a separat cele patru inele și le-a spus oamenilor să stea acasă și să își păstreze distanța. Volkswagen a promovat un videoclip similar cu mesaje inspiratoare și a separat V și W.

Nike nu și-a modificat sigla, dar a lansat o mare campanie de promovarea cu ajutorul sportivilor care au contract cu firma americană, inclusiv jucătorul NBA LeBron James și jucătorul de golf Tiger Woods. Campania încurajează oamenii să se joace acasă. Nike a fost nevoită să închidă mai multe dintre magazinele sale din lume din cauza coronavirusului.