Întrebarea la care răspundem astăzi este – își păstrează toate BMW-urile bine valoarea în timp și sunt toate modelele comparabile ca evoluție?
Cercetările efectuate de compania carVertical, companie care studiază și prezintă istoricul autoturismelor, au dezvăluit că există diferențe considerabile între modelele BMW și ne indică modelele care își păstrează bine și prost valoarea reziduală.
SUV-urile păstrează cea mai mare valoare reziduală
În ultimul deceniu, SUV-urile s-au bucurat de o popularitate ridicată, iar SUV-urile fabricate de BMW nu fac excepție. Seria X își păstrează în timp cea mai bună valoare reziduală dintre toate modelele mărcii, depășind modele binecunoscute precum Seria 3 sau Seria 5.
Un BMW X1 de 3 ani are o valoare reziduală de 62,4%, ceea ce înseamnă că pierde aproape 38% din prețul inițial de vânzare. După 5 ani, valoarea sa scade la 48,8%, iar după 10 ani – la 24,5%. În toate grupele de vârstă, SUV-urile BMW rețin valoarea cea mai mare în timp: un X3 de 3 ani are o valoare reziduală de 49,8%, X5 – 66,6% și X6 – 73,3%. Acestea sunt cifre excepționale în comparație cu BMW-urile din afara clasei SUV.
Desigur, nici modelele din seria X nu sunt nemuritoare – pe perioade mai lungi, valoarea lor poate scădea semnificativ. Un X6 de 10 ani are o valoare reziduală de doar 21,7%, tendință care se păstrează și în general: X1 va rămâne cu doar 24,5%, X3 – 28,4% și X5 – 20,3%. Cu alte cuvinte, în timp ce X6 este unul dintre cele mai scumpe SUV-uri de pe piață, după 10 ani își pierde aproape toată valoarea.
Cumpărătorii de BMW-uri noi doresc să se bucure de tot luxul și de cele mai recente inovații tehnologice. În schimb, acest lucru este mai puțin relevant pe piața de mașini second hand unde cumpărătorii preferă mașinile mai ieftin de întreținut.
Unele modele își pierd mai mult de jumătate din valoare în 3 ani
Seria 7 este unul dintre cele mai scumpe modele produse de BMW. Cu toate acestea, aproape imediat după părăsirea reprezentanței valoarea sa scade extraordinar de repede. O Serie 7 de doar 3 ani vechime mai are o valoare reziduală de numai 40,5%, valoare care coboară până la 14,4% după ce modelul atinge pragul de 10 ani.
BMW Seria 7 este construit pentru un public care apreciază luxul și statutul social ridicat. Cu toate acestea, întreținerea complicată și costisitoare face ca acest model de BMW să fie mai puțin atractiv pe piața second-hand. De obicei, oamenii care caută un vehicul la mâna a doua doresc să cheltuiască cât mai puțin posibil pentru reparații. Un BMW 7 vechi nu este o mașină fiabilă în acest sens.
Creșterea popularității SUV-urilor a luat o mare parte din cota de piață a mașinilor sedan, afectându-le puternic valoarea reziduală. BMW Seria 3 și Seria 5 își pierd jumătate din valoare în primii 3 ani. După 10 ani, Seria 3 are o valoare reziduală de 18%, în timp ce Seria 5 – 19,3%, mai puțin decât orice altă mașină din Seria X.
Modelele coupe sport pot fi o investiție bună, dar există o problemă
În timp ce unele modele exclusiviste precum Seria 6 păstrează o valoare reziduală mare după 3 ani (90,9%), aceasta începe să scadă rapid pornind cu anul 4 încolo. Un Seria 6 de 5 ani mai are o valoare reziduală de doar 56,2%, ceea ce reprezintă o scădere considerabilă în numai 2 ani de zile.
După 5 ani garanția producătorului expiră, ceea ce crește considerabil costul de întreținere al modelului. Seria 6 este un model de lux care vine la pachet cu costuri mari de întreținere, o răspundere pe care nu vrea să și-o asume multe lume și prin urmare prețul său de piață scade.
Lucrul acesta nu este deloc o surpriză având în vedere că multe vehicule de pe piața second-hand sunt vândute cu daune ascunse care sunt foarte costisitor de reparat ulterior. Mașinile de lux, precum BMW Seria 6, sunt printre alegerile favorite pentru astfel de escrocherii cu mașini la mâna a doua deoarece vânzătorii au mult de câștigat ascunzând adevărul. Prin urmare, cumpărarea de coupe-uri scumpe – chiar și după deprecierea pe care o înregistrează din al cincilea an – este recomandabilă numai după ce ați făcut o verificare a istoricului mașinii și o inspecție amănunțită.
Același lucru este valabil și pentru modelele BMW sport precum M2, M3 sau M5, care își mențin o valoare reziduală ridicată de-a lungul anilor. Unele generații M mai vechi pot fi chiar mai scumpe decât erau acum 10-20 de ani când părăseau fabrica. Este totuți bine de reținut că această creștere a valorii are foarte puțin de-a face cu considerentele de zi cu zi – acestea sunt mașini căutate de colecționari și entuziaști auto, au transmis carVertical.