Întârzierea numirii managerilor prin implementarea codului de guvernanţă corporatistă la companiile de stat din curtea Ministerului Transporturilor s-a dovedit „un cartof prea fierbinte“ pentru foştii miniştrii ai Transporturilor, Dan Costescu şi Sorin Buşe.
În 413 zile de guvernare tehnocrată, cei doi demintari care au fost la conducerea Ministerului Transporturilor, Dan Costescu şi Sorin Buşe, au reuşit deblocarea lucrărilor pentru construcţia a circa 160 km de autostradă, reconstrucţia celor 200 m de autostradă demolaţi, inaugurarea a 140 km de drum naţional, centuri ocolitoare în marile oraşe, plus avansul proiectelor lucrărilor la magistrale de cale ferată şi metrou.
Deși au reușit intrarea în legalitate a tuturor proiectelor de infrastructură, Dan Costescu şi Sorin Buşe nu au reuşit implementarea ordonanţei corporative privind numirea managerilor privaţi în cadrul celor mai importante companii şi autorităţi din subordinea Minsiterului Transporturilor. Mai exact, fosta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, în prezent spartă în Compania Naţională de Adminsitrare a Infrastructurii Rutiere şi Compania Naţională de Investiţii Rutiere sunt conduse de manageri interimari, TAROM este administrată de director interimar de mai bine de opt luni, companiile feroviare, CFR SA, CFR Marfă şi Călători au şefi interimari, Registrul Auto Român este administrat tot de un şef interimar. Marin Aldea, managerul Metrorex este singurul şef interimar care a devenit în vara anului trecut director general numit în mandatul fostului ministru Dan Costescu.
Un alt cadou lăsat noului ministru, membrii AGA lucrează gratis
Executivul, în toamna anului trecut, a adoptat Legea nr. 111/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, unde a introdus un paragraf prin care se elimină remuneraţiile financiare privind activitatea membrilor Adunării Generale a Acţionarilor din cadrul companiilor aflate sub umbrela guvernanţei corporative.