Imaginați-vă că ați avea un ajutor personal sau un înger păzitor în fiecare sferă a vieții. Cineva care ar ști întotdeauna dacă ați lăsat cuptorul pornit, chiar dacă ați fi deja pe drum undeva cu mașina sau stând la birou.
Odată cu personalizarea tot mai mare a produselor și serviciilor, conectivitatea ajunge acum la următoarea fază de dezvoltare: „Lumea conectată devine emoțională. Dispozitivele devin ajutoare inteligente care fac viața de zi cu zi mai ușoară și mai sigură acasă, în oraș, în mașină și la serviciu.”
Conform unui studiu recent, mai mult de 60 de procente din respondenți consideră că asistenții inteligenți se justifică. „Bosch influențează toate sferele lumii conectate. Modul nostru de organizare demonstrează că suntem bine pregătiți pentru a ne asuma un rol de lider în personalizarea conectivității”, a afirmat Struth. Foarte puține întreprinderi industriale dețin experiență comparabilă la toate cele trei niveluri ale internetului lucrurilor: Bosch oferă o vastă experiență privind tehnologia, software-ul și serviciile cu senzori și deține, totodată, propriul cloud IoT. Acest lucru transformă compania într-un magazin unic de tip „one-stop shop” pentru internetul lucrurilor (Internet of Things, loT). Securitatea datelor deține un rol esențial. „Clienții și utilizatorii beneficiază de transparență deplină și decid ei înșiși cum să fie utilizate datele”.
Mai mult, Bosch are obiectivul de a include în rețea sută la sută din produsele sale electronice și de a oferi un pachet de servicii conectate pentru fiecare produs. Clientul este principala preocupare aici: „Tehnologiile conectate trebuie să aibă întotdeauna un beneficiu”, afirmă Struth. „Devine din ce în ce mai importantă oferirea de funcții și servicii suplimentare inteligente adaptate nevoilor individuale și obiceiurilor de utilizare”, a declarat Struth. Mulțumită personalizării prin conectivitate a produselor și soluțiilor, acest lucru devine din ce în ce mai posibil.
Produse concepute ca asistenți inteligenți încă de la început
Prin personalizarea soluțiilor conectate, tehnologiile și serviciile nu sunt numai adaptate nevoilor individuale; Bosch dezvoltă, totodată, produse care sunt specific concepute pentru a fi asistenți personali. Aceștia pot, de asemenea, să comunice cu utilizatorii lor. Un exemplu este Elful meu din bucătărie: „My kitchen elf” – sau Mykie, prescurtat. Cu acest concept, BSH Hausgeräte GmbH a pătruns în lumea asistenților personali. Mykie este acționat de vocea utilizatorului. Ascultă utilizatorii, răspunde întrebărilor lor și ajută cu o serie de munci casnice zilnice. Spre exemplu, Mykie știe imediat ce este în frigider, cât de mult trebuie să stea în cuptor prăjitura sau dacă soarele va străluci în cursul după-amiezii. Cu Mykie conectat, utilizatorul poate controla întreaga gamă de electrocasnice Home Connect. Mykie poate, de asemenea, să îi aducă împreună, virtual, pe utilizatorii săi – astfel încât ei pot găti împreună sau schimba idei despre rețete, spre exemplu.
Un nou robot casnic
Mayfield Robotics, compania recent înființată pe care o susține Robert Bosch Start-up GmbH (BOSP), își îndreaptă atenția asupra activității privind roboții casnici. Compania este specializată în dezvoltarea roboților casnici. La CES 2017, compania l-a prezentat pe Kuri, primul său robot comercial, care este planificat pentru lansare în Statele Unite la sfârșitul anului 2017. Robotul are aproximativ 50 de centimetri înălțime și este prevăzut cu boxe, microfon, cameră video și o serie de senzori. Se poate deplasa prin încăpere, totodată luând notă de cele mai scurte trasee posibile. Kuri interacționează cu locatarii și, când o vede pe mamă, reacționează diferit față de când se întâlnește cu fiul cel mic al acesteia în casă. Spre exemplu, Kuri poate difuza muzică sau informa părinții, care sunt blocați în traficul rutier, că au ajuns de la școală copiii lor. Peste 30 de ingineri și proiectanți de robotică lucrează la sediul companiei recent înființate, în Redwood City, California. Ei beneficiază mai ales de libertatea creativă și cultura inspiraţională a start-up-urilor din Silicon Valley. „Pentru Bosch, investițiile țintite în companii creative nou-înființate sunt importante deoarece ne permit să răspundem noilor tendințe din stadiul incipient. Procedând astfel, ne asigurăm accesul la dezvoltări industriale disruptive”, a afirmat Struth.
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 20 de ani şi numără peste 4.000 de angajaţi în patru entităţi. În anul 2015, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 272 milioane de euro pe piaţa din România.