Comisia Europeana a lansat recomandarile sale pentru fiecare stat membru, pe tema implementarii reformelor structurale din cadrul Strategiei Lisabona, in contextul refacerii economiei europene. Strategia include mai mult linii mari decat recomandari concrete, care sunt lasate la latitudinea statelor membre, in functie de situatia de fapt.Comisia recomanda in mod particular Romaniei sa continue imbunatatirea colectarii darilor catre stat. In acest domeniu in particular, precum si in cel al admini
Comisia Europeana a lansat recomandarile sale pentru fiecare stat membru, pe tema implementarii reformelor structurale din cadrul Strategiei Lisabona, in contextul refacerii economiei europene. Strategia include mai mult linii mari decat recomandari concrete, care sunt lasate la latitudinea statelor membre, in functie de situatia de fapt.
Comisia recomanda in mod particular Romaniei sa continue imbunatatirea colectarii darilor catre stat. In acest domeniu in particular, precum si in cel al administratiei publice, europenii ne recomanda sa mai lucram la eficientizarea muncii, precum si specializarea angajatilor. In materie de macroeconomie, Comisia considera ca guvernul trebuie sa lucreze mai atent asupra echilibrarii balantei de plati si sa treaca de la o economie bazata strict pe profit, la una bazata pe productivitate, inovatie si cunostinte, precum si sa gaseasca noi surse de crestere.
Comisia considera ca Romania trebuie sa accelereze reformele structurale, sa tina sub control deficitul de cont curent, inflatia si sa incerce sa creasca salariile numai in raport cu productivitatea. Comisia ne mustreaza pentru faptul ca procedurile administrative sunt foarte greoaie si ca este necesara reducerea birocratiei, a timpului de asteptare pentru o autorizatie de orice fel pentru ca administratia sa nu mai fie o piedica in calea dezvoltarii mediului de afaceri si sa constituie un focar de coruptie. Referitor la educatie Comisia considera ca trebuie sa se reduca abandonul scolar timpuriu si sa se faciliteze ranzitia de la scoala in campul muncii prin asigurarea unei pregatiri orientate mai mult spre practica decat spre teorie.