Cartea „Băieţii de la Google“, publicată la Curtea Veche Publishing, dezvăluie viaţa celor doi fondatori ai corporaţiei Google – Larry Page şi Sergey Brin -, parcursul lor din copilărie până în prezent, dar şi parcursul afacerii pe care au înfiinţat-o şi au ghidat-o în permanenţă.
Din interviuri cu foşti şi actuali angajaţi, manageri concurenţi şi parteneri de afaceri, dar şi din discuţiile cu cei doi tineri antreprenori, Richard L. Brandt (autorul cărţii) a extras nenumărate informaţii factuale, oferindu-ne o avalanşă de istorii inedite şi detalii concrete. Brandt explică deciziile de afaceri ale corporaţiei, demitizându-i cultura şi dizolvând prejudecăţile vehiculate pe piaţă la adresa celor mai controversaţi antreprenori din lumea IT. Dar e clar că ambiţiile şi convingerile celor doi tineri fondatori dictează, fără ezitare, direcţia spre care se îndreaptă Google.
Judecând după statutul deţinut în prezent de corporaţia Google, s-ar zice că Larry Page şi Sergey Brin sunt, în mod cert, doi titani care conduc cu mână de fier o afacere cu 20 000 de angajaţi, ce transformă cu îndrăzneală în profit toate ideile pe care le aplică – spre invidia celor rămaşi pe margine.
Contrar aşteptărilor, la vârf se află doi oameni timizi şi nesociabili. Doi tineri care au plecat la drum fără să aibă experienţă în afaceri (şi fără să le pese de asta).
Nu au nici acum abilitatea de a-şi face relaţii în lumea politică (lucru cu adevărat păgubos, după cum s-a dovedit). Dar au principii profund morale, insuflate de familie. Sunt doi idealişti, dornici să contribuie la evoluţia umanităţii. Şi au beneficiat de o educaţie extrem de riguroasă, îndrumată constant spre performanţă. Matematicieni geniali, căutând soluţii cu perspicacitate şi pragmatism.
Utilizatori de computer personal şi de internet încă dintr-o vreme când universul IT abia se plăsmuia. Doi nonconformişti, care fac azi afaceri de miliarde, îmbrăcaţi în blugi şi hanorace. Şi care nu se lasă intimidaţi de pantofii italieneşti ai competitorilor.
Page şi Brin au făcut din Google un arbitru imparţial în spaţiul cibernetic. Au creat algoritmul care organizează haosul. Au înţeles primii cum poţi aduna bani dintr-o publicitate adaptată destinatarului. Au conturat o viziune corporatistă neconvenţională. Ei reprezintă arhetipul bibliotecarului în era digitală. Şi tot ei sunt stăpânii norului în care se stochează bazele de date ale lumii.
Ioana Chiriţă,
redactor, Editura Curtea veche
Ce nu poţi găsi pe Google, îţi oferă Capital
26 iulie 2012, 10:36
Ultima modificare în 26 iulie 2012, 13:36
Toată lumea le foloseşte aplicaţiile. Fie că e vorba de motorul de căutare, de un cont de Gmail sau de cărţile de pe Google Books, ştiţi ce gigant reprezintă Google şi, mai ales, care e azi impactul său în lume? Aflaţi povestea celor doi fondatori ai Google, din cartea distribuită împreună cu revista Capital, de luni, 30 iulie
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri Mondene
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri Mondene
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Editura PUBLICA intră pe piața cărților electronice
- CINE este noul director general BBC
- Realitatea TV, din nou în proprietatea lui Sorin Ovidiu Vîntu
- Claudiu Săftoiu este noul preşedinte-director general al SRTV
- Google+, un an de oportunităţi ratate
- Agenţia Odyssey Communication, deţinută de Patriciu, a ieşit din insolvenţă
- CNA a prelungit licenţa pentru Sport.RO, Pro FM Costineşti şi Pro TV Oradea
- Scindarea grupului media News Corp a fost confirmată
- Cum influenţează bloggerii cumpărăturile cititorilor
- BRAT: Partidele politice, principalii clienţi pentru publicitatea outdoor în ultimele două luni