Titi Aur a comentat un accident recent pe autostrada A1, la ieșirea din Arad, în care un camion condus de un cetățean turc a efectuat o manevră de marșarier și a intrat în coliziune cu un autoturism care circula din spate.
El a explicat că, deși manevra de marșarier este interzisă și extrem de periculoasă pe autostradă, responsabilitatea nu revine în întregime șoferului camionului.
Ce nu trebuie să faci vreodată pe autostradă
Potrivit expertului, camionul nu se deplasa cu viteză mare și șoferul autoturismului ar fi trebuit să fie mai atent, sugerând astfel o vină comună în incident.
„Nu aș spune neapărat că doar din cauza cetățeanului turc deoarece camionul ăla nu dădea cu 180km/h cu spatele că și cu fața merge doar cu 90. Cu spatele probabil că avea 5-7-10 km/h. Este o vină comună. E foarte posibil că acel camion dădea cu spatele, dar nici cel care venea din spate cu mașina nu era atent.
Este adevărat că este mai mult decât interzis să dai cu spatele pe autostradă, este foarte periculos, dar nici cel din spate nu avea de ce să intre cu atât de mare viteză într-o mașină care dădea cu spatele”, a explicat acesta la DC News.
Titi Aur a mai spus că, deși șoferul implicat în accident a fost rănit, a supraviețuit datorită calității superioare a autoturismului modern. El a subliniat că scăderea numărului de decese în accidente rutiere nu se datorează neapărat unei conduite mai prudente, ci mai degrabă avansurilor tehnologice ale mașinilor, care oferă o protecție sporită.
Expertul în conducere defensivă a explicat că sistemele pasive ale vehiculelor joacă un rol crucial în absorbția impactului și în prevenirea deceselor, chiar și în cazurile de accidente severe.
„Știu că șoferul a fost accidentat, dar nu a murit. Ce îmi spune mie acest lucru?! Îmi întărește acea convingere și demonstrează că acea afirmație făcută de mine, că a scăzut numărul de morți nu pentru că suntem noi mai cuminți, nu pentru că circulăm noi mai în siguranță, nu pentru că noi facem ceva, ci pentru că avem aceste mașini care ne protejează, a crescut calitatea autovehiculului și pentru că sistemul de intervenție este foarte eficient.
Atunci, un astfel de accident, așa cum arată mașina, dacă ar fi fost într-o mașină mai veche sau mai puțin activă, nu prea rămânea nicio furnică întreagă acolo.
Fiind mașina foarte evoluată, din punctul de vedere al sistemelor pasive, adică a lucrat și caroseria, a absorbit foarte mult din energie, plus Airbag-urile, centuri, scaune, bord, toate foarte prietenoase în caz de accident au făcut ca un accident atât de spectaculos și de grav, produs la viteză mare, să nu fie cu morți, să fie doar cu răniți.
A fost cu foarte mult noroc, dar demonstrează încă o dată că mașina, în ziua de astăzi, te protejează foarte mult, salvează foarte mult, contribuie la scăderea numărului de morți”, a spus el.
Titi Aur a criticat autoritățile
Titi Aur a criticat autoritățile pentru declarațiile optimiste privind scăderea numărului de decese în accidente rutiere, sugerând că acestea ar trebui să fie mai rezervate în astfel de afirmații. El a subliniat că statisticile pot fi influențate nu doar de îmbunătățirile tehnologice ale mașinilor și de intervențiile rapide ale ISU, ci și de ajustări administrative „din pix”.
Expertul a adăugat că, în realitate, situația nu este atât de favorabilă, iar autostrăzile din România rămân nesigure, cu o rată a mortalității de 4,5 ori mai mare decât în Franța.
„Când spun autoritățile: „Uite a scăzut numărul de morți”, ar trebui să tacă, ar trebui să înghită în sec, să nu mai spună asta pentru că, da, statistic a scăzut numărul de morți, numărul de răniți grav a mai fost scăzut și din pix, cât mai salvează mașina, cât mai salvează ISU, cât mai scade din pix, și gata, e bine și la vară cald.
Nu e nici bine și nici la vară cald, iar autostrada în România nu este un loc sigur. Se moare în România de 4.5 ori mai mult decât în Franța, pe autostradă”, a spus acesta.