Adevărul despre vehiculele electrice. Ce ar trebui să știți neapărat pentru a vă adapta la ele

Adevărul despre vehiculele electrice. Cuvintele și conceptele noi fac parte din orice tehnologie auto nouă. Dacă în cazul mașinilor pe benzină aproape toată lumea înțelege termeni precum cai putere sau economia de combustibil, vehiculele electrice sunt complet diferite. Iar terminologia folosită pentru a le compara nu este destul de bine înțeleasă.

Site-ul caranddriver arată care sunt cei șapte termeni pe care trebuie să-i cunoașteți pentru a înțelege elementele-cheie ale vehiculelor electrice și pentru a ști totul despre ele.

Pachet de baterii

Bateria unui EV este alcătuită din module, în esență cutii cu multe celule individuale care au fost conectate împreună. Modulele sunt apoi conectate unul la altul pentru a forma acumulatorul. Pachetul este de obicei găzduit într-o cutie metalică mare, cu conectori atât pentru fluxul de curent, cât și pentru lichidul de răcire, necesar pentru a-l menține în intervalul optim de funcționare. Poate cântări până la o jumătate de tonă sau mai mult.

La majoritatea VE, pachetul este aproape la fel de lat ca și mașina, trece pe sub habitaclu dinspre puntea din față spre spate. Acea cantitate mare de masă oferă multor vehicule electrice un centru de greutate scăzut care ajută la manipulare.

Putere

Puterea electrică se măsoară în kilowați (un kilowatt este egal cu 1000 wați). Pentru a vă face o idee despre ce înseamnă asta, gândiți-vă că becurile vechi cu incandescență aveau 60, 75 sau 100 de wați.

Un kilowatt este echivalent cu 1,34 cai putere, deci un motor EV evaluat la 100 kW are 134 cai putere. Majoritatea producătorilor convertesc puterea de ieșire a sistemelor de propulsie de la kW la cai putere pentru a o face mai ușor de înțeles pentru clienți.

Capacitatea bateriei

Gândiți-vă la acumulatorul unui vehicul ca la rezervorul său de benzină: este locul în care este stocată energia. Capacitatea energetică a unei baterii se măsoară în kilowați-oră (kWh). De exemplu, o baterie cu o capacitate de 80 kWh poate furniza 80 kW – 107 cai putere, timp de o oră. Vehiculele de astăzi folosesc doar o fracțiune din puterea disponibilă pentru a se deplasa în trafic.

De aceea, aceeași mașină poate conduce multe ore și mile cu bateria sa de 80 kWh, înainte de a fi nevoie să se reîncarce. În timp ce același pachet exemplu ar putea, teoretic, să producă 800 kW (1073 CP) timp de șase minute, există limite fizice și chimice ale puterii pe care o poate produce o baterie. De fapt, puterea maximă a unui vehicul electric este limitată de cât de multă putere poate aduce bateria, nu de motoare.

Gama EPA

Gama EPA pentru cât de departe poate călători un vehicul electric cu o singură încărcare provine din același test de laborator care a fost aplicat mașinilor pe benzină timp de zeci de ani. Vehiculele sunt puse pe un dinamometru pe șasiu care reproduce condițiile de condus pe drum și rulează la vitezele necesare pentru anumite perioade de timp. Numărul de pe autocolantul ferestrei este cifra „combinată” care se bazează pe 55% din „oraș” și 45% din testul „autostradă”.

Vehiculele electrice sunt mult mai eficiente din punct de vedere energetic la viteze mai mici, așa că, în timpul condusului în lumea reală, își vor depăși, în general, autonomia în oraș, dar nu ajung la viteze pe autostradă. Numerele gamei EPA pot fi găsite atât pe site-ul EPA, fueleconomy.gov, cât și pe autocolantele de pe VE noi.

Eficienţă

Cu mai bine de 10 ani în urmă, EPA a vrut demonstreze cât de eficiente sunt vehiculele electrice în comparație cu mașinile pe benzină. A creat MPGe – care înseamnă echivalent mile per galon și care este direct comparabil cu numărul mpg al unui vehicul pe benzină pe bază de energie, împărțind energia pe care o folosește EV la cantitatea obișnuită conținută într-un galon de benzină (33,7 kWh).

Vehiculele electrice folosesc energia mult mai eficient decât vehiculele pe benzină. Un SUV EV compact obișnuit ar putea oferi un număr combinat de 95 MPG, în timp ce un echivalent pe benzină de performanță similară ar putea ajunge în intervalul combinat de 22 mpg.

Rata încărcării

Este ceva mai complicat, dar important de știut. Așa cum o baterie furnizează energie la o anumită rată de kilowați în timp, aceasta poate fi reîncărcată și la o anumită rată. Rata de încărcare depinde de trei componente, toate având diferite niveluri de încărcare: rata maximă de încărcare a bateriei (controlată de electronica de putere a mașinii), cantitatea de putere pe care încărcătorul de bord o poate accepta și nivelul de putere al echipamentului de încărcare.

Astăzi, majoritatea vehiculelor electrice parcurg majoritatea milelor cu reîncărcare acasă, care de obicei se face noaptea; unii șoferi își pot încărca vehiculele electrice și la locul de muncă, în timpul zilei. Ambele tipuri de reîncărcare se fac prin încărcare AC fie la nivelul 1 — priza de perete standard nord-americană de 120 de volți — sau la nivelul 2, mai puternic, printr-o stație de încărcare de acasă, cu propriul circuit de 240 de volți.

Nivelul 1 de încărcare se mișcă cu viteză glaciară; va adăuga aproximativ două până la trei mile de autonomie pe oră. Nivelul 2 de încărcare poate crește până la 40 de mile pe oră, în funcție de ratingul încărcătorului de bord al mașinii, care poate varia de la 3,3 la 19,2 kW.

Aceste rate de încărcare nu sunt susținute pe parcursul întregului ciclu de încărcare

Aceste rate de încărcare nu sunt susținute pe parcursul întregului ciclu de încărcare, ceea ce înseamnă că o mașină capabilă să se încarce la 350 kW se poate încărca la acea rată rapidă numai atunci când bateria este aproape epuizată și doar pentru 10 până la 20% din ciclul de reîncărcare.

Dincolo de acest punct, va începe să încetinească rata de încărcare pentru a proteja bateria, deoarece încărcarea rapidă produce multă căldură – inamicul duratei de viață a bateriei. Mulți șoferi de VE opresc încărcarea rapidă DC atunci când bateria atinge nivelul de 80%; unele rețele de încărcare încheie automat sesiunea de încărcare la 80 la sută.

Motorul

Practic, fiecare EV are unul, două sau, în cazuri rare, trei sau chiar patru motoare electrice care alimentează roțile. Este normal ca vehiculele electrice să ofere modele de bază cu un singur motor care alimentează roțile din spate și modele mai scumpe cu un motor suplimentar, care alimentează axa față – deși pentru unele modele este exact invers. Motoarele EV sunt doar versiuni mai mari, mai dure și mai puternice ale multor motoare mai mici din mașinile cu benzină care alimentează totul, de la scaune la trapele din spate.

Există trei tipuri majore, dar toate au același efect: iau lichid din baterie și îl folosesc pentru a alimenta roțile. Motoarele electrice tind să producă un cuplu maxim la zero rpm, chiar în momentul în care încep să se rotească.