În 1916, compania a semnat un contract care prevedea construirea de motoare de tip V12, schimbându-şi denumirea în Bayerische Motoren Werke (BMW) GmbH şi fiind preluată de austriacul Franz Josef Popp în 1917, care a redenumit-o BMW AG.
Primul motor Boxer a fost fabricat în 1920, fiind furnizat producătorilor de motociclete, dar BMW a fost creat şi propriul model de motocicletă, R 32. După achiziţionarea fabricii Eisenach, BMW şi-a reorientat activitatea axându-se pe producţia de maşini. Primul automobil a fost produs De BMV a fost modelul 3/20 PS, în trei variante – AM 1, AM 3 şi AM 4.
Modelul 303 a apărut în 1933 şi era echipat cu motor de 6 cilindri. Ulterior au apărut modele berlină, coupé, decapotabilă. BMW 328 a fost o maşină sport cu motor de 2 litri cu care s-a câştigat cea mai importantă cursă de maşini din Italia, în 1938. De asemenea, în 1940 modelul BMW 328 MM Coupe a câştigat premiul la concursul individual din competiţie, arată site-ul amintit.
BMW 501 a fost primul model produs de companie după al Doilea Război Mondial, în 1952. Modelul 502 a fost creat în 1954, echipat cu motor V8 din aluminiu. Modelele BMW 597 şi BMW 503, făceau parte din categoria maşinilor sport şi coupe de lux. Curând a apărut modelul Isetta, o maşină de mici dimensiuni, având o uşă cu deschidere spre faţă.
În 1957, a fost lansat modelul BMW 600, iar în 1959 – modelul BMW 700. Seria 02, lansată în 1966, a reprezentat o reorientare a companiei către maşini mai mari, cu motoare în 6 cilindri – BMW 2500, BMW 3.0 CSL.
În 1969, fabricarea de motociclete a fost mutată din Munchen la Berlin-Spandau, unde a început construcţia noului model seria 5. Totodată, a fost dată în funcţiune prima fabrică de asamblare BMW de peste hotare, în Africa de Sud. În 1973 a fost înfiinţată filiala BMW Franţa, urmată de extinderea în alte oraşe mari ale lumii.
În anul 1978, a fost lansat modelul sport BMW M1. În 1982, au fost fabricate primele motoare BMW la filiala Steyr, din Austria, unde a început şi cercetarea pentru tehnologia motoarelor diesel. În 1985, a fost dat în funcţiune centrul special de cercetare care reunea toate domeniile companiei. BMW 750i a fost primul model cu 12 cilindri, lansat în 1987. La scurt timp a fost deschisă încă o fabrică de maşini la Regensburg.
Trei ani mai târziu a fost înfiinţată BMW Rolls-Royce GmbH, cu linii de producţie la Oberursel, lângă Frankfurt, şi Dahlewitz, lângă Berlin. În 1994, compania a cumpărat Grupul britanic Rover şi a început modernizarea modelelor Land Rover, MG şi Mini. Anul următor a început producţia în fabrica deschisă în Spartanburg, Carolina de Sud, unde s-au fabricat modelele Z3 şi începând cu 1999, noul X5, precizează istoricauto.ro.
În 1999, a avut loc un schimb de acţiuni între companiile BMW şi Rolls-Royce. Modelul BMW X 5 Sports Activity Vehicle a fost lansat la salonul auto de la Detroit, iar la salonul auto de la Frankfurt, BMW a prezentat modelele Z8 şi Z9 Gran Turismo Coupe.
În 2000, la expoziţia de la Hanovra, compania a lansat campania ''CleanEnergy'', lansând modelele BMW 750hL, alimentate cu hidrogen. Anul 2002 înseamnă un record pentru companie – sunt produse peste 1 milion de vehicule MINI şi BMW. Un an mai târziu, apare primul model Rolls-Royce Phantom construit manual la fabrica din Goodwood, dar şi noul BMW seria 5, echipat tehnologii noi. În toamna aceluiaşi an, au fost lansate modelele seria 6 Coupe şi X3. În 2003, BMW preia firma Rolls-Royce-Motor Cars de la Rolls-Royce plc iar la finalul anului stabileşte un alt record de vânzări – peste 1,1 milioane de maşini BMW, MINI şi Rolls-Royce vândute.
În 2007, compania a vândut 336.000 automobile în SUA şi peste 2.700 în România.
În prezent, oferta BMW este foarte diversă, noi modele fiind lansate – BMW 318d Sedan, BMW 320d xDrive Sedan, BMW 116d – 5 uşi, BMW X5 M50d, BMW 525d xDrive Sedan, informează site-ul bmw-bavaria.ro. Acestora li se adaugă modelele BMW ActiveHybrid 3, BMW ActiveHybrid 5, BMW ActiveHybrid 7.AGERPRES