Marile rivale din vârful pieţei de telefoane inteligente, Apple şi Samsung, sunt văzute destul de diferit de consumatori prin prisma produselor lor fanion – iPhone 5 şi Galaxy S4.
iPhone 5 de la Apple a primit cele mai multe comentarii pe reţelele de socializare de la lansarea sa în 2012, potrivit unui studiu al “We are Social”, depăşind covârşitor la acest capitol orice alt smartphone al competiţiei.
Cu toate acestea, unul din cinci comentarii postate pe reţelele sociale criticau cel mai recent produs al Apple, majoritatea plângundu-se de introducerea unei noi mufe de alimentare, inexactităţite sistemului Apple Maps şi cât de mult se aseamănă cu precedentele modele.
În acelaşi timp, Galaxy S4 de la Samsung a primit cele mai puţine plângeri, doar 11%, potrivit datelor de la analiştii We Are Social. Comentariile critice la adresa Z 10 au reprezentat 18%, iar cele la adresa Lumia 920 – 15%.
Apple are cei mai mulţumiţi clienţi
Pe de altă parte, un studiu realizat de JD Power privind cele mai bune smartphone-uri arată că iPhone s-a plasat pentru a noua lună consecutiv pe primul loc privind satisfacţia clienţilor. Potrivit acestui studiu, consumatorii au apreciat că performanţa telefonului lor este cea mai importantă caracteristică, fiind urmată de design şi alte caracteristici.
Astfel, în topul JD Power, Apple s-a plasat pe prima poziţie, cu 885 de puncte din 1.000 posibile, urmată de Nokia cu 795, în vreme ce Samsung s-a palsat e poziţia a treia cu 793, iar Motorola cu HTC pe locul 4 cu 792.
Blogurile şi forumurile, dominate de Samsung
În ceea ce priveşte primul studiu, We Are Social a scanat Twitter, blogurile, forumurile după lansarea celor mai importante patru telefoane inteligente: iPhone 5 de la Apple, lansat în septembrie 2012, Galaxy S4 de la Samsung, în martie 2013, BlackBerry Z10 în ianuarie 2013 şi Lumia 920 de la Nokia, lansat în septembrie 2012.
iPhone 5 a primit multe plângeri de la slaba inovaţie la noua mufă de alimentare şi aplicaţia de hărţi (navigare).
Apple a venit cu o mufă de alimentare pe 30 de pini, ceea ce înseamnă că utilizatorii precedenţi de Apple nu pot folosi încărcătoarele vechi pentru noul dispozitiv. Apple a venit ulterior cu un adaptor pentru alimentare. Precedentele iPhone foloseau aplicaţia de navigare de la Google, dar aceasta a fost înlocuită cu Apple Maps pe iPhone 5.
Aceasta a condus la plângeri în legătură cu amplasarea greşită a reperelor, imagini slabe prin satelit şi direcţii greşite.
După doar patru nopţi de la lansare, Apple şi-a prezentat scuzele pentru nemulţumirile cauzate clienţilor de serviciul Apple Maps şi a recomandat ca aceştia să încerce aplicaţiile alternative de navigare.
Au existat de asemenea reclamaţii în legătură cu calitatea fotografiilor făcute cu iPhone 5, unii consumatori spunând că s-au confruntat cu o decolorare purpurie a imaginilor.
Apple, criticată pentru slaba inovare
Un analist al We Are Social remarcă totodată că destul de des criticile îndreptate asupra noilor dispozitive vizează faptul că acestea nu aduc nimic nou faţă de precedentele modele.
“Cele mai de succes lansări au fost acelea care au captat imaginaţia consumatorilor prin a discuta despre noile caracteristici şi inovaţiile telefoanelor”, spune analistul We Are Social.
Foarte interesant e faptul că aşa-zisele scurgeri de informaţii despre noutăţile aduse de noile modele pot reprezenta un factor de mare succes al lansării, spun realizatorii studiului.
Potrivit studiului, Samsung a avut cele mai multe “caracteristici -surpriză” ale noilor modele, cu 56% din discuţii vizând caracteristici noi şi particularităţi ce încântă la prima vedere.
Prin contrast, doar 29% din conversaţiile despre lansarea iPhone 5 s-au concentrat pe diferite caracteristici, comentariile fiind mai degraba pe marginea lipsei de inovaţie a Apple. Din acest punct de vedere, Lumia 920 a atras 37% din comentarii, iar Z 10 doar 27%.
Cu toate acestea, iPhone 5 a avut de departe cea mai discutată lansare pe reţelele sociale, cu circa 1,7 milioane de conversaţii, comparativ cu 300.000 de menţiuni despre Z10, 140.000 despre Galaxy S4 şi 45.000 despre Lumia 920.
În plus, în stiudiul We Are Social, iPhone 5 a atras cele mai multe multe discuţii despre brand, mai exact 42%, fiind urmat de Z 10 şi de Lumia 920, ambele cu 41%. La discuţiile despre brand, Galaxy S4 a atras doar 20% din comentarii.