Cum își pot da seama cei care încep un business online că se află pe drumul cel bun? Expertul în business online Alexandru Jurca ne-a ajutat să demontăm câteva mituri.
1.E-commerce-ul este în mare parte despre tehologie. Trebuie să fii foarte tehnic pentru a reuși: “De fapt, e vorba de 5% tehnologie și 95% business. Majoritatea platformelor sunt foarte intuitive și automatizate, astfel încât să îți asigure succesul. Și toate au departamente de suport care îți pot sări în ajutor”.
2.Amazonul este ca oricare alt magazin online: „Este CEL mai mare magazin online, regele e-commerce. Așa cum folosim Facebook pentru a ține legătura cu prietenii și apelăm la google pentru a găsi răspunsuri rapide, când vine vorba de cumpărături online, nimic nu intrece Amazonul!”
3.Alegi un produs hot, la modă, și îl vei vinde ca pâinea caldă: „Problema cu astfel de produse este că moda se schimbă foarte repede. Iar un produs care a avut success rasunător azi, e posibil să nu mai vândă deloc peste o lună. Succesul pe termen lung stă în brandul pe care îl construiți, nu în ce vine la modă”.
4.Trebuie să vinzi doar produse unice, care ies clar în evidență pe piață: „În realitate, produsul tău trebuie să fie superior calitativ celor de pe piață. Îmbunătățirile aduse acestuia pot fi găsite în review-urile competiției. Nu se așteaptă nimeni să inventezi un produs complet nou și să îl lansezi pe Amazon”.
5.Ai nevoie de un plan bine pus la punct și de multe resurse pentru a vinde la nivel global: „Amazonul facilitiează transportul către clienții din alte țări printr-un singur click. Ei se vor ocupa atât de întreg procesul de logistică client, cât și de partea de customer support dacă produsul nu este pe placul cumpărătorului”.
6.Oamenii nu îți vor cumpăra produsele decât dacă le dai mai ieftin decât competiția: „Un preț mai mic nu este asociat cu o ofertă mai bună, ci cu un nivel inferior al calității. Mai mult, dacă oamenii nu au auzit de brandul tău și nu văd recenzii pozitive, ei te vor evita indiferent de prețul afișat”.