Multe dintre dosarele de pensionare depuse de românii din Spania întârzie din cauza unui aspect extrem de important, pe care multe persoane îl ignoră sau nu îl cunosc, atrag atenţia oficialii Ambasadei României în Spania. Este vorba despre certificarea copiile documentelor care fac parte din dosarul de pensionare.
Soluţionarea multor dosare întârzie pentru că aceste documente nu sunt certificate, aşa că oficialii Ambasadei le reamintesc românilor că toate copiile trimise trebuie să fie semnate și ștampilate.
Ce le transmite Ambasada tuturor românilor care depun dosarul de pensionare
„Dacă cineva depune un dosar de pensie pentru a obţine pensia din România, trebuie să depună la dosar copii după documentele care să certifice perioadele lucrate în România, după documentele de identitate după alte documente care se asimilează perioadelor de vechime în muncă, de exemplu, livretul militar. Toate aceste copii trebuie să fie semnate şi ştampilate de către funcţionarul cu care se intră în legătură, de funcţionarul care practic se ocupă de dosar”, spunea Cristina Florea, ataşat pe teme sociale şi de muncă al Ambasadei României.
Oficialul explică că această greşeală face ca tot procesul să fie întârziat extrem de mult, pentru că românii din Spania trebuie să vină cu un rând nou de documente.
„Funcţionarii nu au semnat, nu au ştampilat copiile, le-au trimis ca atare în România. În România nu au putut fi luate în considerare pentru a se soluţiona dosarul, s-a trimis din nou solicitare către Spania, abia atunci cetăţeanul a mers din nou, cu un alt rând de copii, au fost ştampilate, semnate şi în felul ăsta se pierde foarte mult timp”, a mai declarat Cristina Florea.