Deschideri și.. închideri. Așa poate fi definit, pe scurt, planul americanilor de la Starbucks, anul viitor, pentru piața locală. Reprezentanții companiei au anunțat că vor continua să se extindă în țară, însă, în același timp, vor renunța la acele cafenele cu potențial redus: vor pleca din AFI, din Piaţa Victoriei şi din Promenada.
Cu alte cuvinte, Starbucks România a plănuit deschiderea mai multor cafenele în București, în primele trei luni din 2015. Zonele vizate sunt Strip Mall Floreasca, Calea Victoriei sau Upground Pipera. Dar nu se vor opri aici. Au luat în calcul și alte zone de dezvoltare din centrul Capitalei, precum şi oraşele mari din România.
De asemenea, planul companiei cuprinde şi extinderea locaţiilor existente din SUN Plaza Bucureşti şi din ţară (Cluj-Napoca şi Timişoara), dar şi închiderea unor locaţii cu potenţial redus din Bucureşti, precum America House şi Promenada. De asemenea, Starbucks va mai deschide câteva cafenele și anul acesta: o cafenea la Hanul lui Manuc, în centrul istoric al Bucureştiului, şi una la Iaşi.
Starbucks a intrat pe piața din România în anul 2007, odată cu deschiderea primei cafenele în Plaza România. În momentul de față există zece locații – șapte în București şi trei locaţii în Cluj-Napoca, Timișoara şi Constanţa. Anul trecut, afacerile în România au fost de aproximativ 7 milioane de euro.
La nivel internațional, prima locație a fost înființată în 1971, în Piața Pike din Seattle, iar în momentul de față totalizează peste 20.000 de locații în toată lumea. (Sursa foto: fabulousmuses.net)