Aplicația Bosch pentru casa inteligentă vă permite să controlați și să monitorizați iluminarea, încălzirea, detectoarele de fum și mișcare de pe tabletă sau de pe telefonul inteligent.
La CES 2017, Bosch va prezenta funcționalități extinse ale Sistemului Bosch pentru casa inteligentă prin adăugarea alarmei pentru fum și a detectorului de mișcare, ca și a Managerului de scenarii. Atunci când detectează fum, detectorul de fum activează o sirenă în dispozitiv și trimite proprietarului casei un mesaj prin aplicație. O funcție suplimentară inteligentă permite ca sirena să fie folosită pentru îndepărtarea oaspeților nepoftiți. Managerul de scenarii face și mai intuitivă gestionarea casei conectate și acoperă sarcinile zilnice: de exemplu, verificând dacă încălzirea, aparatele electrice și luminile sunt oprite atunci când plecați de acasă.
Britanicii și americanii doresc să își controleze casa în timp ce sunt „pe drum”
Recent, Bosch a desfășurat un studiu privind casele inteligente, împreună cu Twitter, în Germania, Franța, Marea Britanie, Austria, Spania și SUA. Rezultatele arată că o casă conectată inteligent poate face în prezent mult mai multe lucruri decât a crezut a fi posibil majoritatea intervievaților.
Casa conectată are un loc în viața obișnuită pentru britanici și americani. Cel puțin aceasta este situația dacă sunt întrebați în ce situații ar dori să își poată controla casa inteligentă atunci când călătoresc. 60 de procente dintre britanici și americani au această dorință, atunci când călătoresc cu trenul sau mașina, de exemplu. În cazul spaniolilor, germanilor și austriecilor, această cifră se reduce la jumătate, în timp ce în cazul francezilor este de cel puțin 45 de procente. Clasamentul pe țări este aproape similar în cazul în care intervievații se grăbesc. De altfel, aceasta este situația în care majoritatea femeilor consideră că pot beneficia de avantajele unei case inteligente. Acest lucru este valabil și pentru intervievații mai tineri (16 – 24 ani), care își doresc de asemenea o casă inteligentă, în special în timp ce stau pe canapea. Ideea de a putea avea acces la casa ta în timp ce ești în vacanță prezintă o anumită fascinație în funcție de țară, vârstă și sex, care crește odată cu vârsta, indiferent dacă are drept scop verificarea lucrurilor sau pornirea încălzirii înainte de întoarcerea acasă.
Economisirea energiei la nivel global este un argument important pentru vânzare
Casa inteligentă preia automat sarcinile de rutină, permite controlul chiar și departe de casă și astfel conferă un sentiment de siguranță. Cu toate acestea, intervievații au fost și mai convinși de potențialul pentru economisirea energiei atunci când încălzirea se oprește automat în momentul în care ferestrele sunt deschise, de exemplu. În special spaniolii, francezii și englezii au fost foarte interesați să economisească bani. Între 71 și 75 de procente dintre intervievați au considerat economisirea energiei un argument convingător în studiu. Deși acesta a fost, de asemenea, cel mai popular răspuns dat de germani, aceștia se situează pe ultimul loc în clasamentul pe țări, cu 59 de procente. Acest lucru este relativ surprinzător, deoarece germanii sunt general recunoscuți pentru responsabilitatea lor ecologică. Probabil că, mai degrabă aspectele financiare decât cele ecologice fac posibilitățile de economisire a energiei atât de interesante în țări ca Spania, Franța și Anglia.
Vacanțe fără griji
Siguranța și securitatea dețin locul doi și trei în clasamentul general ca argumente și au fost numite de 59, respectiv 58 de procente dintre intervievați. O casă inteligentă care pornește automat o alarmă atunci când un intrus intră în casă și avertizează rezidenții prin trimiterea unui mesaj urgent pe telefonul lor este o idee la fel de interesantă ca și ideea de a putea verifica lucrurile în orice moment printr-o cameră video conectată. Securitatea joacă un rol deosebit de important pentru femei. Deși în general sunt mai puțin convinse de toate celelalte argumente decât bărbații, în acest caz situația este exact contrară. Doar o treime din cei intervievați consideră deosebit de convenabil să își pregătească un capucino în timp ce încă stau întinși în pat. Aici francezii dau tonul: 42 de procente apreciază foarte mult să își găsească gata cafeaua cu lapte atunci când intră în bucătărie.
Francezii au cea mai mare încredere în casa conectată
O casă inteligentă ne face viața de zi cu zi mai convenabilă, economisește energie și bani și protejează mai bine căminul. Și totuși, mulți utilizatori de Twitter nu știu încă ce poate să facă deja o casă conectată. De exemplu, în timp ce două treimi dintre intervievați știu că o casă inteligentă poate stinge automat luminile atunci când plecați de acasă, doar 22 de procente își pot imagina că un cuptor poate deja să sugereze rețetele perfecte. Conform unui clasament al țărilor, merită menționat faptul că utilizatorii din Franța au cea mai mare încredere în ce poate face tehnologia caselor inteligente în comparație cu britanicii, americanii și austriecii, de exemplu. Pe de altă parte, germanii și spaniolii consideră că ceea ce este deja posibil în prezent este o viziune a viitorului.
Este deosebit de frapant că în special persoane cu vârste între 25 și 34 ani se apropie cel mai mult de realitate cu aprecierile lor. Faptul că gradul de conștientizare al posibilităților scade odată cu vârsta nu este la fel de surprinzător ca faptul că mulți nativi ai erei digitale nu cunosc ce funcții sunt posibile în prezent. În special pentru cei cu vârste între 16 și 24 ani, care nici măcar nu cunosc o lume fără internet, rețeaua la domiciliu este, în mod surprinzător, încă necunoscută. Motivul ar putea fi lipsa de relevanță pe care subiectul casei o are pentru această grupă de vârstă. Totuși, acest raționament nu se aplică pentru femei, care au fost mai precaute în evaluările lor despre ceea ce poate face o casă inteligentă, față de bărbați.
În plus, doar 50 de procente dintre intervievați știu că sistemele pentru o casă inteligentă din prezent sunt interoperabile, ceea ce înseamnă că dispozitive diferite pot comunica între ele, chiar independent de producător.
Mulți suspectează costuri ridicate, protecția datelor este o prioritate
Atunci când au fost întrebați despre motivele pentru care nu și-au conectat casa încă, mai mult de jumătate din intervievați au invocat costuri inițiale mari, deși acest factor devine mai puțin important cu vârsta. În special spaniolii (70 de procente) și francezii (68 de procente) spun că tehnologia este prea scumpă pentru ei. Protecția datelor, un subiect la care Bosch lucrează îndeaproape, reprezintă un motiv de îngrijorare major pentru o treime dintre intervievați. De fapt, toate soluțiile pentru casa inteligentă de la Bosch respectă cele mai înalte standarde de securitate. Fiecare utilizator poate decide pentru el însuşi dacă datele sale ar trebui să rămână în interiorul casei sau să fie încărcate în cloud pentru anumite servicii.
31 de procente dintre cei intervievați nu s-au gândit nici măcar o dată la o casă conectată înainte. Acest lucru este surprinzător, în special având în vedere numeroasele zone diferite în care o casă inteligentă poate fi folositoare locatarilor ei. Dar, cel puțin aproximativ unul din zece oameni din Germania și Austria s-au lăsat convinși deja, și astfel, trăiesc deja într-o casă conectată sau cel puțin plănuiesc să facă acest lucru, mai mult decât în toate celelalte țări participante la chestionar.
Internetul este sursa de informare numărul unu
Doi din trei utilizatori Twitter intervievați au menționat că vor vizita paginile web ale producătorilor și distribuitorilor înainte de a achiziționa aplicații pentru casa inteligentă. 42 de procente se bazează pe bloguri și forumuri. Astfel, internetul este în mod evident cea mai importantă sursă de informare. Magazinele și comercianții de bricolaj se situează doar pe locul trei, cu 35 de procente. Comerțul staționar are un rol secundar, în special în UK și SUA. Doar jumătate din intervievați caută informații aici, spre deosebire de alte țări. De asemenea, merită menționat faptul că cei mai tineri dintre cei intervievați caută mai mult offline și ar merge la un magazin.