O privire rapidă peste ”cumpărăturile online” ale românilor demonstrează că aceștia sunt atrași de anumite branduri din industria modei. În top se află United Colors of Benetton, Zee Lane, Mango, Esprit, Calvin Klein, Levi’s sau Pepe Jeans London. Iar orașele cu cele mai multe comenzi sunt București, Constanța, Cluj Napoca, Timișoara, Brașov și Iași.
Aceste date au fost extrase dintr-un studiu realizat de Fashion Days, care mai arată că, în perioada ianuarie – octombrie 2016, numărul produselor comandate online a crescut cu peste 25% față de aceeași perioadă a anului precedent. Categoria care s-a aflat în topul preferințelor clienților Fashion Days, cu cele mai multe produse comandate, a fost îmbrăcămintea, urmată de articolele sportive, pantofii, lenjeria intimă și articolele pentru casă.
În România, peste 80% din cei care aleg să își înnoiască garderoba online au vârste cuprinse între 25-45 de ani. Pantofii casual sport ocupă primul loc atât în preferințele publicului feminin cât și în al celui masculin în ceea ce privește încălțămintea. Tenișii au fost la mare căutare anul acesta, culorile preferate fiind alb, bluemarin, dar și cele cu imprimeuri. Pentru ținutele office, pantofii cu toc rămân în preferințele femeilor, dar se observă o tendință spre încălțămintea comodă fără toc.
De asemenea, în 2016, bărbații au acordat o atenție sporită accesoriilor și în special ceasurilor. De la modelele clasice la cele sport, brandurile preferate ale românilor sunt: Tissot, Swatch, Fossil, Maserati, Ferrari și multe altele.