Telespectatorii români preferă să urmărească ştirile prezentate de femei, potrivit unui sondaj de opinie realizat la sfârşitul anului 2009 de compania UPC, prin intermediul companiei de cercetare Reputation Institute. Ca urmare, pe primele locuri în clasamentul prezentatorilor de ştiri iubiţi de români domină prezenţele feminine. Pentru ştiri, telespectatorii aleg PRO TV, pentru a o urmări pe Andreea Esca. Tot de la acest post află şi ştirile sportive, pentru că o plac pe Ra
Telespectatorii români preferă să urmărească ştirile prezentate de femei, potrivit unui sondaj de opinie realizat la sfârşitul anului 2009 de compania UPC, prin intermediul companiei de cercetare Reputation Institute.
Ca urmare, pe primele locuri în clasamentul prezentatorilor de ştiri iubiţi de români domină prezenţele feminine. Pentru ştiri, telespectatorii aleg PRO TV, pentru a o urmări pe Andreea Esca. Tot de la acest post află şi ştirile sportive, pentru că o plac pe Raluca Arvat.
La întrebarea „Care este prezentatorul de ştiri preferat în 2009?”, 36% dintre români au răspuns că este vorba de Andreea Esca, de la PRO TV. Locul al doilea a fost ocupat de Andreea Berecleanu şi Lucian Mândruţă, de la Antena 1, cu 10%, urmaţi de Cristina Ţopescu (Prima TV), cu 8%, şi Monica Ghiurco (TVR), cu 7%.
Raluca Arvat, primul loc la capitolul sport
Când au fost întrebaţi de prezentatorul ştirilor sportive preferat, Raluca Arvat, de la PRO TV, a luat 30% din voturi. Cosmin Cernat s-a aflat pe locul al doilea cu 14%, urmat de Radu Naum, cu 13%, Corina Caragea, cu 12%, şi Crina Abrudan, cu 10%.
Mihai Gâdea, de la Antena 3, a fost votat, de 25% dintre români, drept cel mai iubit realizator de talk-show în 2009. Mihai Morar (Antena 2), cu 19%, a fost pe poziţia secundă, fiind îndeaproape urmat de Cătălin Măruţă (PRO TV), cu 17%, Mircea Dinescu (Realitatea TV), cu 7%, şi Victor Ciutacu (Antena 2), cu un procent de 6%.
Sondajul european de televiziune este realizat anual şi oferă detalii despre obiceiurile de consum ale telespectatorilor europeni şi despre rolul pe care îl are televiziunea în viaţa europenilor. Sondajul – realizat pentru compania de cablu UPC – a fost derulat în perioada octombrie-decembrie 2009 pe un număr de 1.009 persoane.