La 30 septembrie, Grupul Financiar BT avea active totale de 76,6 miliarde lei, din care 64,7 miliarde lei BT individual, creditele nete reprezentând 50,2% din activele Grupului.
Grupul gestionează în România credite de 38,43 miliarde lei, din care 32,51 miliarde lei sunt acordate prin Banca Transilvania.
Depozitele clienţilor au ajuns la 62,79 miliarde lei, din care 41,38 miliarde lei sunt depozite ale clienţilor persoane fizice, iar 21,41 miliarde lei reprezintă depozite ale persoanelor juridice.
Raportul credite/depozite BT este de 66% la sfârşitul lui septembrie 2018. Eficienţa operaţională BT se păstrează la un nivel confortabil, de 47%, în ciuda eforturilor financiare mari de integrare a Bancpost şi Victoriabank, se spune în comunicat.
„Suntem mulţumiţi că am reuşit să îmbinăm creşterea organică şi profitabilitatea cu un proces rapid de integrare a businessului şi clienţilor Bancpost. Prioritatea noastră a fost şi rămâne experienţa clienţilor noştri în utilizarea serviciilor bancare şi finanţarea economiei. De aceea ne-am focusat pe creşterea responsabilă a businessului şi pe investiţii în tehnologie şi digitalizare. Am optat pentru o integrare rapidă a Bancpost pentru că este în avantajul clienţilor, precum şi pentru că favorizează creşterea. Totul merge bine şi suntem încrezători în ceea ce priveşte fuziunea de la finalul anului. Creşterea bazei BT datorită clienţilor pe care îi aşteptăm de la Bancpost este încă o premisă pentru continuarea dezvoltării băncii noastre în 2019′, a declarat directorul general al Băncii Transilvania, Ömer Tetik.
Rata expunerilor neperformante conform indicatorului EBA era de 5,74% la 30 septembrie 2018, iar gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform standardelor EBA este de 88%. În cazul în care sunt considerate şi garanţiile, rata de acoperire este de 119%.
Solvabilitatea băncii este de 23,16%, se mai arată în comunicat.
„Banca Transilvania se apropie de finalizarea integrării Bancpost, iar în acelaşi timp rămâne un pilon puternic al finanţării economiei naţionale prin creditarea firmelor şi a populaţiei. Banca a depăşit pragul de 550.000 de clienţi creditaţi, dintre care peste 30.000 sunt companii. Fuziunea cu Bancpost, care va fi în 31 decembrie a.c., va aduce un plus de peste 175.000 de clienţi creditaţi în portofoliul BT. În trimestrul trei a.c., Banca Transilvania a acordat aproximativ 55.000 de împrumuturi pentru companii şi persoane fizice. BT este principala ‘poartă’ pentru tranzacţiile la comercianţi în România. Numărul POS-urilor gestionate de Banca Transilvania a ajuns la 47.000, reprezentând 24% din terminalele instalate în România”, conform comunicatului.
În ceea ce priveşte portofoliul de carduri, banca a ajuns la 3,2 milioane de carduri, ceea ce înseamnă 19% cota de piaţă privind cardurile emise în România. BT gestionează un portofoliu de aproximativ 410.000 carduri de credit, care generează aproximativ 30% din tranzacţiile realizate cu carduri de credit la comercianţii din România.
La capitolul tehnologii şi digital, aplicaţia BT Pay – primul wallet bancar din România, lansat la începutul acestui an – a ajuns la 180.000 de descărcări la finalul acestui trimestru. Numărul tranzacţiilor cu telefonul la comercianţi şi al transferurilor de bani între utilizatori a crescut cu 33% faţă de T2 2018.
BT a semnat în octombrie a.c. un parteneriat pentru digitalizare împreună cu companiile Druid şi UI Path, astfel a devenit prima companie autohtonă care foloseşte tehnologii integrate de automatizare şi inteligenţă artificială pentru un program destinat celor peste 7.000 de angajaţi, bazat pe inteligenţă artificială.
Banca Transilvania a lansat prima platformă de soluţii non-bancare pentru IMM-uri, BT Store, prin care oferă acces clienţilor săi la oferte preferenţiale. Soluţiile sunt destinate managementului şi gestionării afacerii şi rezolvă nevoi reale ale acestora – de la facturare, contabilitate primară, gestionarea cashflow-ului, până la recrutare de angajaţi etc.
De asemenea, aplicaţia PAGO, care centralizează toate facturile de utilităţi într-un singur cont şi care este dezvoltată în parteneriat cu BT şi susţinută de Mastercard, are la finalul lunii septembrie a.c. peste 150.000 de descărcări în decurs de un an.
BT a lansat Cardul de masă, versiunea digitală a bonurilor de masă tipărite. Este destinat cumpărăturilor alimentare şi plăţii consumaţiei la restaurant în reţeaua de parteneri ai băncii. În plus, cardul poate fi inclus în aplicaţia BT Pay.
Sursa: Agerpres