Grupul Allianz a publicat vineri dimineață rezultatele financiare aferente anului 2021. Astfel, potrivit sursei citate, acesta a încheiat anul 2021 cu venituri totale de 148,5 mld. euro, în creştere cu 5,7%, faţă de 2020, ajungând la un profit operaţional de 13,4 mld. euro, cu 24,6 mai mult în 2021, faţă de anul anterior.
Totodată, Grupul Allianz a ajuns la un profit net atribuit acţionarilor de 6,6 mld. euro, cu 2,9% mai puţin în 2021, faţă de 2020. În schimb, rata de solvabilitate a grupului a crescut cu 1 punct procentual până la 209% la finalul anului 2021.
Oliver Bäte, CEO al Grupului Allianz susține că în ciuda provocărilor venite din cauza pandemiei de coronavirus, a fost înregistrat un profit operațional record și totodată o creștere puternică în zona asigurărilor de viață, sănătate, dar și management al activelor.
„În pofida provocărilor din 2021, Allianz și-a dovedit rezistența și adaptabilitatea. Cu un profit operațional record, o creștere puternică în zona asigurărilor de viată, sănătate și management al activelor și cu o îmbunătățire consistentă a marjelor și a productivității pe segmentul asigurărilor generale, creștem puterea business-ului global”, a spus acesta.
Cum a evoluat profitul Allianz în ultimii doi ani
În urmă cu aproape doi ani de zile, însă, lucrurile mergeau altfel. Grupul Allianz a încheiat anul 2020 cu un profit operaţional în valoare de 10,8 mld. euro, în scădere cu 9,3% comparativ cu anul 2019, iar ţinta de profit pentru 2021 a fost stabilită la 12 mld. euro, potrivit informaţiilor publicate în rapotul companiei.
„Rezultatele noastre demonstrează că am continuat să oferim valoare şi protecţie clienţilor, datorită echipei devotate şi a operaţiunilor performante. Prin urmare, suntem într-o poziţie bună pentru a ne îndeplini obiectivele din 2021“, a transmis Oliver Bäte, CEO al Grupului Allianz.
Amintim faptul că în România, Allianz-Țiriac Asigurări, parte a grupului german Allianz, se numara printre liderii pietei de asigurari, cu o cota de piata de 12,1% in primele 9 luni din 2021.
În primele noua luni din 2021, grupul a subscris prime brute in valoare de peste 1,2 miliarde de lei, în creștere cu peste 19% fata de aceeasi perioada a anului precedent. De asemenea, toate liniile de business semnificative au înregistrat creșteri ale vanzarilor, motorul principal fiind avansul accelerat al numarului de clienti. Profitul operational aferent primelor 9 luni din 2021 s-a situat la aproximativ 112 milioane de lei.
În Romania, compania se bucură de stabilitate financiara si de increderea clientilor de peste 26 de ani, având o echipa de peste 3.500 de profesioniști.