Potrivit raportului, din suma totală pe care românii ar fi putut să o economisească în urma unor preţuri mai mici, 76% din aceasta a fost reintrodusă în circuitul cumpărăturilor de larg consum. Mai precis, peste 50% din sumă a fost direcţionată către produsele alimentare şi băuturile non alcoolice, 17% către produsele ne-alimentare, de îngrijire personală şi de îngrijire a casei, iar restul sumei a rămas în buzunarul românior, fie pentru alte cheltuieli, fie pentru economisire.
“Comportamentul de cumpărare a suferit modificări faţă de momentul prim al impactului scăderii preţurilor. La început, deşi tot aproximativ 70% reveneau în FMCG, proporţia dintre produsele alimentare şi cele ne-alimentare a fost aproximativ egală (iunie – iulie 2015)”, mai spune studiul.
Studiul are la bază date din Panelul de Gospodării GfK România, fiind analizate 3.000 gospodării, reprezentative la nivel naţional.
Institutul de cercetare de piaţă GfK România a raportat o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014.