Reţeaua Facebook, iniţial numită TheFacebook.com, a fost înfiinţată în luna februarie a anului 2004. La doar patru luni de la lansare, Mark Zuckerberg a primit prima ofertă pentru reţea. Un om de afaceri din New York era dispus să plătească 10 milioane de dolari pentru TheFacebook.com. Zuckerberg, care avea pe atunci doar 20 de ani nu a stat nicio clipă pe gânduri  şi a refuzat oferta antreprenorului.
rmătoarea ofertă pe care a primit-o Zuckerberg  a venit de la o reţea concurentă, mult mai populară la acea vreme. Este vorba de Friendster, care a fost lansată în luna martie a anului 2002.
În vara anului 2004, la uşa casei pe care  Zuckerberg şi colegii săi de la Harvard o închiriaseră în Palo Alto, a bătut doi executivi Google. Aceştia doreau să vadă dacă există posibilitatea unei colaborări sau chiar achiziţionarea reţelei, însă Zuckerberg nu dorea niciuna, nici alta.
Viacom, conglomeratul media american care deţine printre altele Paramount Pictures, studiourile DreamWorks şi MTV Networks, a făcut, în primăvara anului 2005,  o ofertă pentru Facebook de 75 de milioane de dolari. Zuckerberg ar fi câştigat 35 de milioane pe loc. Tranzacţia nu s-a realizat.
Tot în primavara lui 2005, Chris DeWolfe, CEO-ul MySpace s-a întâlnit cu Zuckerberg pentru a discuta o eventuală preluare a TheFacebook, însă ulterior Mark a declarat că a avut acea întrevedere cu DeWolfe deoarece "era o persoană interesantă".
În 2005, Viacom, NBC şi News Corp au mai încercat să cumpere Facebook, însă fără sorţi de izbândă.

Şeful MTV Michael Wolf l-a contactat pe Zuckerberg, la începutul anului 2006,  şi l-a întrebat cât costă Facebook, iar acesta  i-a răspuns 2 miliarde de dolari.
Câteva săptămâni mai târziu Viacom a venit cu o nouă ofertă de 1,5 miliarde de dolari, bani care urmau să fi plătiţi în două tranşe, prima tranşă fiind de 800 de milioane de dolari.
Zuckerberg era cât pe ce să vândă reţeaua, dar a dorit un avans mai mare. Reprezentanţii Viacom s-au simţit jigniţi, considerând că suma este oricum prea mare pentru o companie cu un venit foarte mic, şi au retras oferta. Aceasta a fost ultima tentativă a celor de la Viacom de a cumpăra Facebook.
Yahoo! vrea să cumpere Facebook în 2006
Yahoo! a încercat de două ori, în anul 2006, să cumpere reţeaua, care crescuse considerabil de la lansarea sa, fiind accesibilă şi în afara campusului Harvard. Yahoo! a făcut o ofertă de un miliard de dolari, însă  Zuckerberg care tocmai se pregătea să lanseze opţiunea News Feed a considerat că Facebook valorează mai mult, deşi majoritatea celor din jurul lui erau pentru vânzare. Între timp Yahoo! a redus oferta la 850 de milioane de dolari din cauza rezultatelor financiare slabe obţinute în acel trimestru.
Tot în 2006, AOL , a încercat să cumpere Facebook, fără succes. Preţul oferit era tot de un miliard de dolari.
Google şi Microsoft, interesate de Facebook
La trei ani de la lansarea Facebook, Google face din nou o ofertă, dar Zuckerberg nici nu vrea să audă de aşa ceva. Determinat să nu lase Facebook să încape pe mâinile Google, Steve Ballmer, CEO Microsoft, decide să cumpere Facebook, evaluat pe atunci la 15 miliarde de dolari. Planul gigantului software era ca o dată la  şase luni să cumpere câte cinci procente din Facebook.
Achiziţia totală a companiei fiind estimată între 5-7 ani. Acest lucru nu s-a mai întâmplat, iar Microsoft s-a ales doar cu 1,6% din Facebook la preţul de 247 de milioane de dolari.
În prezent, Facebook are peste 500 de milioane de utilizatori, iar jumătate dintre aceştia accesează zilnic reţeaua. Facebook este evaluat la 40 de miliarde de dolari.