Ce înseamnă ieșirea Carrefour de pe piața din România

Ipoteza șoc stârnită de raportul ING potrivit căruia retailerul francez Carrefour ar putea ieși de pe 9 piețe internaționale, una dintre acestea fiind România, nu a fost confirmată de reprezentanții companiei.

Politica retailerului Carrefour este de a nu comenta zvonurile, însă nu putem trece cu vederea menționările ING.
Deși șansele ca francezii să părăsească țara noastră sunt minime, totuși dacă ipoteza s-ar adeveri, România ar avea de pierdut. La nivelul anului 2011, Carrefour a înregistrat o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de euro în România, în creștere față de rezultatele din 2010 și, relativ apropiate, de cele din 2008, cel mai bun an pe plan local pentru retailerul francez. Creșterea cifrei de afaceri a venit la pachet cu noi locuri de muncă create. Dacă mâine Carrefour și-ar închide porțile, peste 8.500 de români ar intra în șomaj (adică mai mult de 1% din numărul total de șomeri înregistrați în România), Carrefour fiind unul dintre cei mai importanți angajatori privați din țară.
Multe spații goale

În 2011, Carrefour a fost unul dintre retailerii care s-au extins destul de agresiv. În prezent, numără 25 de hipermarketuri, 51 de supermarketuri și 5 magazine în franciză. Dacă s-ar pune lacătul pe aceste unități, suprafețele goale lăsate în urmă de Carrefour ar fi foarte greu de ocupat ulterior. Însă, retailerul nu a dat niciun semn că ar putea părăsi România, ba din contră expansiunea din 2011/2012 și crearea unor noi concepte de magazine stau să infirme ipoteza ING. Într-un interviu acordat Capital la finalul anului trecut, Francois Melchior de Polignac, directorul Carrefour, a declarat că retailerul francez intenționează să redevină numărul 1 pe piața din România pe termen mediu-lung. IPOTEZĂ ȘOC: Carrefour ar putea pleca din România