Criza declanșată de epidemia de coronavirus la nivel global face ca și instituțiile financiare să gândească și să aplice măsuri pentru a încerca o răspândire a virusului originar din China.

Iar Raiffeisen Bank a anunțat deja astfel de măsuri, care merg de la instalarea de recipiente cu dezinfectanți în sediile care lucrează cu clienții, până la recomandarea făcută acestora de a evita să mai folosească bancnotele și să apeleze la tranzacțiile digitale.

Set de măsuri de prevenție

”Urmărim situația cu atenție și avem deja un set de măsuri de prevenție, comunicate către angajații din toate sediile”, spun oficialii băncii.

”Câteva exemple: dezinfectarea spațiilor de lucru, a mâinilor – am instalat dezinfectant la ușile de intrare-, interzicerea călătoriilor de business în zonele afectate, izolarea timp de două săptămâni a colegilor care s-au întors din zonele cu cazuri confirmate COVID, activarea echipelor stabilite pentru răspuns la astfel de situații etc”, afirmă reprezentanții Raiffeisen Bank, conform hotnews.ro.

De asemenea, banca are un plan de răspuns la situații de criză, specific și în caz de pandemie. ”Îl putem activa în orice moment!”, arată reprezentanții Raiffeisen, conform sursei citate.

Dezinfectarea suprafețelor

Deocamdată, pentru protecția personalului propriu, în sediile băncii se utilizează soluții dezinfectante pentru suprafețele de lucru și spatiile comune -birouri, ATM-uri, uși, clanțe, mânerele de la scaune etc. – a fost crescută frecvența cu care se dezinfectează suprafețele comune cel mai des folosite (butoane lift, turnicheți, ușile de acces).

”Fiecare sediu a primit soluții dezinfectante, șervețele umede (mai ales pentru colegii din casierie) și măști, iar la intrarea în sedii au fost instalate aparate cu soluții pentru dezinfectarea mâinilor”, a comunicat banca.

”În cazul clienților, le dăm posibilitatea de a se dezinfecta pe mâini în sediile noastre, le recomandăm să evite, pe cât posibil, folosirea bancnotelor, să folosească instrumente de plată electronice. Avem de asemenea pregătite mesaje pentru informarea clienților în caz de escaladare a situației”, mai spun oficialii Raiffeisen.