Ce se întâmplă cu Shein în Europa? Comisia Europeană a luat decizia

Shein

SURSA FOTO: Dreamstime

Shein este o mare platformă online din China de unde poți achiziționa diverse produse, de la îmbrăcăminte și machiaje, până la decorațiuni și produse pentru casă. Uniunea Europeană a intrat tare în această compania și a impus reguli draconice.

Shein trebuie să respecte reguli stricte în UE

Comisia Europeană a oficializat vineri statutul de platformă online de foarte mare amploare (VLOP) pentru retailerul Shein în conformitate cu Actul legislativ privind serviciile digitale (DSA).

Acest lucru impune companiei obligația de a se conforma celor mai riguroase reguli în ceea ce privește serviciile digitale. Aici intră și adoptarea de măsuri specifice pentru protecția și împuternicirea utilizatorilor online, în special a minorilor.

De asemenea, Shein este obligată să evalueze și să reducă corespunzător orice riscuri sistemice asociate cu serviciile sale.

Compania a spus că are, în medie, peste 45 de milioane de utilizatori în Uniunea Europeană. Numărul depășește pragul stabilit în DSA pentru a fi desemnată ca platformă online de foarte mare amploare (VLOP)

Shein/SURSA FOTO: Capital.ro

Ce măsuri trebuie să ia Shein?

Printre noile cerințe pe care Shein trebuie să le îndeplinească se numără:

  • o monitorizare mai atentă a produselor ilegale
  • îmbunătățirea măsurilor de protecție a consumatorilor
  • creșterea nivelului de transparență și responsabilitate

„Shein trebuie să instituie măsuri de atenuare a riscurilor, cum ar fi listarea şi vânzarea de mărfuri contrafăcute, produse nesigure şi articole care încalcă drepturile de proprietate intelectuală. Aceste măsuri pot include adaptarea condiţiilor de utilizare, îmbunătăţirea proiectării interfeţei pentru utilizatori pentru o mai bună raportare şi detectare a listărilor suspecte, îmbunătăţirea proceselor de moderare, pentru a elimina rapid articolele ilegale şi rafinarea algoritmilor săi pentru a preveni promovarea şi vânzarea de bunuri interzise”, a explicat Executivul comunitar.

Platforma trebuie să fie structurată

De asemenea, Shein este obligată să reconfigureze întreaga sa platformă, inclusiv:

  • interfețele destinate utilizatorilor
  • algoritmii de recomandare
  • termenii și condițiile de utilizare, în vederea reducerii și prevenirii riscurilor care afectează siguranța și bunăstarea consumatorilor

UE spune că este necesar să se implementeze acțiuni pentru a asigura protecția consumatorilor împotriva achiziționării de bunuri nesigure sau ilegale. Trebuie, de asemenea, acordată o atenție specială prevenirii vânzării și distribuției de produse care ar putea fi prejudiciabile pentru minori.

Aceasta implică implementarea unor sisteme robuste de verificare a vârstei pentru a limita achiziționarea articolelor restricționate în funcție de vârstă.

Shein va fi obligată să ofere cercetătorilor acces la datele publice, inclusiv celor desemnați de coordonatorii serviciilor digitale.

De asemenea, compania trebuie să respecte cerințele de transparență, incluzând publicarea rapoartelor privind deciziile de moderare a conținutului și gestionarea riscurilor la fiecare șase luni. UE cere și rapoarte privind riscurile sistemice și rezultatele auditului anual.

Shein are obligația de a se conforma celor mai riguroase reguli în conformitate cu Actul legislativ privind serviciile digitale într-un termen de patru luni de la notificarea sa. Asta ar însemna până sfârșitul lunii august 2024.