Din păcate, la începutul lunii mai, responsabilii de proiect au anunțat amânarea inaugurării pe termen nedefinit din cauza unor probleme cu sistemul antiincendiu.

Într-un final, reprezentanții aeroportului au luat decizia de a-l inaugurara pe data de 17 martie 2013, cu nouă luni mai târziu decât termenul inițial. Nimic neobișnuit pentru noi, românii, care avem experiența proiectelor nefinalizate în intervalul de timp stabilit. Însă, germanii au luat și câteva măsuri suplimentare pe lângă stabilirea datei inaugurării. Pentru că proiectul nu a fost dus la bun sfârșit, Manfred Kortgen, directorul de operațiuni, va părăsi Flughafen Berlin Brandenburg GmbH. Acesta se alăturase echipei încă din 2004, el fiind cel care a ales echipa responsabilă de construcția noului aeroport.

Mai mult decât atât, contractul cu Planungsgemeinschaft Flughafen Berlin Brandenburg International, consorțiul responsabil de managementul proiectului și supervizarea lucrărilor, va înceta.

Potrivit oficialilor aeroportului, noul sistem automat antiincendiu va fi montat și funcțional în decembrie 2012. Însă, pentru că mutarea operațiunilor pe un nou aeroport nu este recomandată a fi efectuată în mijlocul iernii, conducerea a decis începerea operațiunilor pe aeroportul Brandenburg Airport Willy Brandt în luna martie a anului viitor.