În teorie, singura ipoteză în care nu mai există pericolul ca faimoasa Ordonanță 13 (de modificare a codurilor penale) să mai intre în vigoare este cea în care Parlamentul aprobă Ordonanța 14, cea prin care au fost abrogate prevederile celui dintâi act.
Totuși, parlamentarii pot vota și respingerea acesteia, tot așa cum putem să ne imaginăm și situația în care Curtea Constituțională admite o neconstituționalitate a OUG nr. 14/2017, scrie avocatnet.ro.
În aceste cazuri însă, Ordonanța 13 va fi considerată în vigoare și producând efecte juridice încă de la 11 februarie.
Practic, dacă parlamentarii votează pentru aprobarea Ordonanței 14, OUG nr.13/2017 nu va produce niciun efect juridic, potrivit avocaților.
Cea mai importantă consecință este că nu vom putea vorbi despre aplicarea legii penale mai favorabile, pentru că prevederile referitoare la Codul penal nu vor fi intrat niciodată în vigoare. Concret, textul de la abuzul în serviciu rămâne nealterat.
Parlamentul poate vota însă respingerea ordonanței de abrogare, ceea ce înseamnă, potrivit avocaților de la Mușat&Asociații, că OUG nr. 13/2017 va intra în vigoare și va produce efecte juridice, chiar dacă prin legea de respingere a Ordonanței 14 se va respinge și Ordonanța 13 (dar nu este obligatoriu ca Parlamentul să procedeze așa). Practic, vorbim despre două situații în care efectele produse de OUG 13 sunt similare, numai că ipotezele trebuie analizate separat pentru a putea înțelege de ce acest act normativ produce efecte juridice chiar și în ipoteza în care este respins expres de Parlament.