Sony Pictures Television Networks a luat decizia de a înlocui actualele canale AXN Crime şi AXN Sci-Fi cu AXN White şi AXN Black, începând de la 1 octombrie, în încercare a răspunde nevoilor diversificate ale telespectatorilor.
Ambele canale vor fi disponibile în regiunea Europei Centrale şi de Est: România, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia, Bulgaria şi vor înlocui actualele canale AXN Crime şi AXN Sci-Fi din grila operatorilor de cablu. Cele două noi canale se alătură portofoliului format din AXN, lider pe piaţa canalelor tematice de film şi AXN Spin, canalul TV dedicat tinerilor.
AXN White difuzează seriale şi filme artistice cu acţiune dramatică, mistere, spirit de investigaţie. AXN White va difuza în această toamnă: The Client List (Lista Clienţilor, din 2 octombrie), Grand Hotel (Hotel Grand), Eat Pray Love (Mănâncă, roagă-te, iubeşte, 5 octombrie), Life Lines (din 3 octombrie), Incantessimo (din 2 octombrie), Paradise, Heartland (din 5 octombrie), The Family (din 5 octombrie), Pride and Prejudice (din 5 octombrie), Sense & Sensibility (din 22 octombrie), Upstairs & Downstairs (din 1 octombrie), Rebel Land (din 3 octombrie. Şi serialele preferate ale telespectatorilor AXN Crime se regăsesc în grila de toamnă AXN, episoade noi din Murder She Wrote (Verdict: Crimă!) sau Don Matteo fiind difuzate pe AXN White.
AXN Black difuzează seriale de acţiune, emisiuni-seriale de tip documentar şi filme artistice explozive. AXN Black va difuza în această toamnă: Spartacus (din 7 octombrie), The Hero (Eroul), Primeval: A New World (Călători în preistorie: O nouă lume, din 3 octombrie), Real Humans (din 3 octombrie), Duck Commander (din 2 octombrie), Justified (din 5 octombrie), Car Lot Rescue (din 2 octombrie), Black Gold (din 2 octombrie), Bikini Destinations (din 2 octombrie), Tough Enough (din 2 octombrie), Dog & Beth (din 4 octombrie), Richard Hammond’s Crash Course, Test Drive (din 2 octombrie), integrând, de asemenea, şi programe iubite din conţinutul AXN Sci-Fi (Star Trek: Dead Space Nine, Andromeda).
Ambele canale se adresează iubitorilor filmelor şi serialelor, având un public ţintă cu vârste cuprinse între 21-50 de ani, urban, preponderent feminin – AXN White şi preponderent masculin – AXN Black.
Românii preferă serialele fantastice
România se află pe locul doi în Europa Centrală şi de Est în ceea ce priveşte audienţa canalelor AXN cu peste 5 milioane de telespectatori, fiind depăşită doar de Polonia care are 9 milioane de telespectatori. Serialele preferate de români sunt cele fantastice precum “Merlin” sau cele din categoria crimă/dramă/mister precum “Hannibal”, potrivit reprezentanţilor AXN. De asemenea, spre deosebire de restul telespectatorilor din regiune, românii se uită la TV chiar şi după ora 23.00. Înregistrăm o audienţă remarcabilă după ora 23.00 în România, lucru care nu se întâmplă în alte ţări din grup. Spre exemplu, în Ungaria audienţa scade dramatic după ora 22.00, au mai declarat reprezentanţii AXN.
AXN are peste 16 milioane de abonaţi doar în Europa Centrală, unde este difuzat în şase ţări: Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia, România şi Bulgaria şi în cinci ţări din regiunea Adriatică – Serbia, Croaţia, Slovenia, Macedonia şi Muntenegru.