Ce şi cum cumpără românii de pe internet

Românii alocă mai mulți bani pentru cumpărăturile online, tranzacțiile de peste 400 de lei (fără TVA) fiind în creștere continuă de la începutul anului, conform unui raport 2Parale - cea mai mare reţea de afiliere din România.

Potrivit raportului realizat pe activitatea 2Parale din primul trimestru din 2012, românii cheltuiesc mai mulţi bani la o singură tranzacţie online. Proporția comenzilor care depășesc valoarea de 400 de lei a crescut cu 15% comparativ cu situația de anul trecut. Pe de altă parte, s-a diminuat numărul tranzacțiilor mai mici de 100 de lei (fără TVA), excluzându-le pe cele efectuate pe site-urile de reduceri colective. Dacă în primul trimestru din 2011 aproape două treimi dintre comenzile online nu depăşeau valoarea  de 100 de lei (fără TVA), anul acesta doar 47% dintre cumpărături sunt mai mici de 100 de lei.

Valoarea medie a unei comenzi a crescut cu circa 15% faţă de anul trecut, până la 240 de lei (fără TVA), dacă nu ţinem cont de tranzacţiile rulate pe site-urile de reduceri colective.

Cele mai mari cheltuieli online s-au realizat în luna martie, care a contabilizat vânzări de peste 1,8 milioane de lei (fără TVA) numai prin 2Parale. În această luna, pentru segmentul IT&C, de exemplu, bugetul pentru o singură comandă a crescut la o medie de 710 lei.

Martie a fost cea mai prolifică lună și pentru afiliații din 2Parale, care au totalizat câștiguri de peste 145.000 de lei (fără TVA). Vârful a fost un comision de 814 lei obținut dintr-o singură vânzare pe segmentul IT&C. În total, primul trimestru din 2012 a adus afiliaţilor comisioane de circa 405.000 de lei (fără TVA).

Miercuri şi joi se cumăpără cele mai multe produse

Fashion și IT&C continuă să fie cele mai atractive categorii de produse pentru cumpărătorii online, în 2Parale. Cea mai semnificativă ascensiune o au însă produsele electronice și cărțile, categorii care suscită din ce în ce mai mult interes în comerțul online din România.

Cele mai multe produse online se achiziționează în zilele de miercuri și joi, cu mici variații în funcție de categoria articolelor. Dacă anul trecut cel mai mare flux de cumpărături se înregistra după orele prânzului, în cazul multora de la birou, acum se contureaza un nou vârf al vânzărilor, după ora 22.00. Tot mai mulți români plasează comenzile noaptea, de acasă, după o informare prealabilă în timpul zilei.