În opțiunile angajaților pentru achiziții cu voucherele cadou se mai regăsesc produsele de beauty și healthcare (aprox. 6,5%), produsele gourmet (aprox. 4,5%), cele destinate lucrului la birou (aprox. 4%) și plata meselor la restaurant (aprox. 1,5%).
„Orice formă de motivare din partea angajatorilor este importantă pentru angajați, cu atât mai mult cu cât implică și un stimulent de ordin financiar. Spre deosebire de un bonus la salariu, acordat la finalul lunii sau al anului, tichetele cadou oferă un stimulent imediat pentru angajați, iar faptul că acestea sunt utilizate pentru o achiziție specială, precum decorațiunile pentru casă sau echipamentele electrocasnice, cu ocazia sărbătorilor Pascale, face ca acest beneficiu să fie chiar mai însemnat. În plus, angajații beneficiază de scutirea totală de la plata impozitelor pentru tichetele cadou,” spune Adina Popa, Director de Marketing și Dezvoltare la Sodexo Benefits & Rewards România.
În prezent, tichetele cadou în cuantum de până la 150 de lei per eveniment oferite angajaților și copiilor minori ai acestora beneficiază de deductibilitate și exceptare de la plata taxelor și impozitelor. Cele mai multe companii care își recompensează angajații cu tichete cadou oferă valoarea maximă deductibilă.
Companiile pot acorda tichete cadou cu următoarele ocazii: 8 Martie, Paște, 1 Iunie și Crăciun, precum și la alte evenimente care păstrează încadrarea de cheltuieli cu caracter social. Fondul de cheltuieli sociale pentru companii este de 5% din valoarea cheltuielilor cu salariile personalului.
Comparativ cu sărbătorile Pascale din 2015, când tichetele cadou erau supuse impozitului pe venit, în cotă de 16%, plătit de angajat, volumul de vochere Cadou Pass emise de Sodexo în 2016 a crescut cu 25%. Față de această creștere, Sodexo estimează că volumele de vouchere Cadou Pass emise anul acesta vor crește cu 10%.