”Dacă străinii vin pe Litoral și aterizează la Constanța, nu simt infrastructura proastă. Dacă vin pentru circuite, aterizează la București sau Sibiu și fac 100 km pe zi, iarăși nu este nicio problemă. Singura zonă care suferă de problema cu infrastructura aeroportuoară este Delta Dunării. Pentru ca străinii să ajungă în Deltă, aterizează la București și este destul de greu să ajungă în Deltă”, spune acesta.
Cu mențiunea că studiul de brand a arătat că străinii nu au indicat problema infrastructurii ca și impediment pentru a veni în România. Problema este imaginea Romaniei în lume, care este considerată ”o țără nesigură”. ”Și apoi, avem probleme cu serviciile”, adaugă Anastasiu.
Potrivit acestuia, probleme de infrastructură are turismul intern (n.r. – românii care își petrec vacanța în țară) pentru că este greu să ajungi din orașele mari către zonele turistice, cu atât mai mult cu cât totul se concentrează pe perioade de vacanță și weekend.
”Sigur, nu spune nimeni ca infrastructura este bună și că nu am avea nevoie de așa ceva. Și, de asemenea, că nu ar ajuta turismul. Dar nu aceasta este singura problemă a turismului românesc”, completează Anastasiu.
În ceea ce privește zonele frumoase, acestea ar trebui protejate pentru că, dacă vor trece autostrazi sau trenuri prin preajmă, aici apare ”o problemă”. Ne trebuie infrastructura atât de aproape ca să fie zona cât de cât ușor accesibilă, dar suficient de departe ca să nu creeze poluare fonică sau de mediu”, mai spune Dragoș Anastasiu.