”Revenirea pieței rezidențiale este cu siguranță un semn bun pentru economie și, de asemenea, se reflectă în evoluția pieței de mobilier și decorațiuni. Având în vedere evoluția IKEA România din ultimii ani, avem foarte multă încredere în piața din România”, a declarat pentru Capital Stefan Vanoverbeke, Retail Manager IKEA South East Europe.
În anul de catalog 2015 (septembrie 2014 – august 2015), compania a înregistrat o creștere a vânzărilor de 12,37% comparativ cu anul de catalog anterior, peste creșterea medie din IKEA Group.
”IKEA Group are planuri mari pentru România. Știm deja că piața poate susține 9 magazine IKEA în orașele cu peste 300.000 de locuitori și facem pași mici către îndeplinirea acestui obiectiv. Anul trecut am cumpărat terenul pentru cel de-al doilea magazin din București, pe bulevardul Theodor Pallady, iar dezvoltarea PUZ-ului a început la 26 octombrie 2015. În acest moment, procesul depinde și de susținerea și implicarea autorităților”, a adăugat Stefan Vanoverbeke.
Acesta a mai spus că, de-a lungul timpului, consumatorii din România au devenit mai atenți la design și au interese din ce în ce mai diverse. În ceea ce privește achiziționarea de mobilier, totul este legat de diferitele etape de viață. Persoanele care locuiesc singure au un coș de cumpărături diferit de cuplurile care tocmai s-au mutat împreună și ambii au un coș de cumpărături diferit față de o familie cu copii.