Directorul de achiziții al Renault Group România, Antoine Aoun, a prezentat, astăzi, în cadrul conferinței organizate de CAPITAL, condițiile pe care trebuie să le îndeplinească producătorii de component auto pentru a devenu furnizori ai companiei Dacia Renault.
Potrivit directorul de achiziții ai Renault România, Dacia are nevoie acum de furnizori de mase plastice, de piese de turnătorie pentru grupul motopropulsor, reciclatori de aluminiu, furnizori de alternatoare/generatoare, furnizori de roți din aluminiu și de coloane de direcție.
“Direcția de achiziții a grupului cumpără de aproximativ 2 mld. euro și lucrăm cu circa 1.000 de furnizori care nu sunt doar auto ci și de servicii. Rețeaua noastră angajează 150.000 de persoane de la furnizori de rang 1 la furnizori îndepărtați”, a spus Aoun.
El a adăugat că misiunea grupului este de a achiziționa piese pentru întreaga alianță Renault-Nissan. “Noi trebuie să cumpărăm piese pentru uzinele Dacia și aceste achiziții trebuie să îndeplinească o serie întreagă de condiții. Dorim să dezvoltăm rețeaua de furnizori locali. Calitatea este principalul criteriu de achiziție. Costul este la același nivel. Nu avem dreptul să cumpărăm piese ieftine și de calitate proastă. Calitatea și prețul sunt la același nivel în criteriile de evaluare”, a punctat Aoun.
Conform directorului Renault, al treilea criteriu în alegerea furnizorilor este locația. “Vrem piese produse local. În plus vrem să dezvoltăm relații pe termen lung asigurând calitatea și stabilitatea financiară a ambilor parteneri”, spus el.
Alte declarații ale directorului Antoine Aoun:
- Dincolo de ceea ce cumpărăm pentru Mioveni, Renault România exportă 40% din cifra sa de afaceri pe întregul mapamond. În prezent, exportul nostru de piese reprezintă 0,6% din PIB-ul României. Vorbim doar de export de piese.
- Partea de export este foarte importantă pentru noi. Încercăm să exportăm cât mai mult. Asta demonstrează că furnizorii din România au calitate bună.Fără a indica numele furnizoriului trebuie să vă spun că exportăm chiar în India. Sunt mai optimist decât voi, românii, în ceea ce privește posibilitatea industriei de componente auto din România de a exporta.
- Ar trebui să deveniți mai ambitioși să încercati să produceți nu doar pentru Dacia ci și pentru uzinele Renault din Turcia și Slovacia. Avem 648 de furnizori pentru producția de serie, 108 pentru piese post-vânzare și încă 224 pentru alte activități.
- Indiscutabil pentru a deveni furnizori Renault trebuie să aveți o calitate bună și prețuri atractive. În prezent vindem Dacia în țări precum Germania, Marea Britanie sau Franța. Calitatea percepută este indiscutabil bună. De aceea nu ne putem permite să „negociem” calitatea. În prezent avem ceea ce noi numim familia smart-buy Logan, dar nu vom mai fi singuri pe segment. Trebuie să avem costuri mici pentru a rămâne competitivi.