Cea mai frecventă escrocherie pe Pinterest o constituie instrumentele care promit o creştere artificială a traficului cu ajutorul unor roboţi care postează şi re-postează automat o serie de imagini.
Un astfel de anunţ îi aparţine chiar unui român din Timişoara, care scoate la vânzare un sistem automat care, susţine acesta, le permite utilizatorilor Pinterest să-şi sporească notorietatea şi, implicit, să câştige bani din publicitate în cadrul acestei reţele sociale. Costul acestui instrument este de 97 de dolari.
"Această practică este ilegală pentru că încalcă politica de utilizare a platformei, mai precis interdicţia de a genera spam si de a crea profile false şi implicit aceea de a utiliza serviciile Pinterest în beneficiul unei terţe părţi, fără acordul companiei. În al doilea rând, creşterea artificială a vizibilităţii pe Pinterest cu scopul unor câştiguri rezultate din susţinerea unor brand-uri, produse sau servicii este o înşelătorie", declară Ligia Adam, Security Evangelist Bitdefender.
O altă escrocherie căreia i-au căzut pradă utilizatorii Pinterest constă în promovarea forţată a unor carduri cadou emise de firme celebre. După ce dau clic pentru a putea beneficia de ofertă şi acceptă să posteze anunţul despre cardurile cadou în propriul cont, utilizatorii sunt prinşi într-un labirint de chestionare. Completarea lor se dovedeşte a fi o pierdere de timp pentru că utilizatorii nu ajung niciodată în posesia cardului promis, si de asemenea, toate detaliile completate pot fi folosite mai tarziu pentru atacuri mai complexe, Acest tip de escrocherie este deja celebru pe Facebook, acolo unde cei atraşi de mirajul cardurile cadou sunt redirecţionaţi, uneori, către pagini cu conţinut periculos.
Pentru o mai mare credibilitate, escrocii cibernetici derulează chiar şi campanii de promovare plătite pe Facebook. Un astfel de anunţ, publicat săptămâna trecută, îi are drept ţintă pe fanii Pinterest şi promoveată o serie de roboţi care sporesc vizibilitatea pe platforma socială şi, cresc şansele de câştig din publicitate.
Platforma Facebook îţi permite să selectezi foarte fidel publicul căruia îi adresezi anunţurile plătite, astfel încât iniţiatorii acestei campanii fac o investiţie care le sporeşte considerabil rata de succes.