Bugatti Veyron este un automobil de tip GT produs de Bugatti Automobiles SAS, în Franța de Grupul VAG. Mașina poate atinge o viteză de 420,12 km/h și efectuează ciclul 0 – 100 km/h în 2,6 secunde. Primul autoturism a ieșit pe piață în septembrie 2005 ca cea mai scumpă și rapidă mașină din lume (1,7 milioane de euro). Motorul, cu 16 pistoane, produce 1001 CP (cai putere) sau 1.200 CP. Numele a fost dat după numele francezului Veyron, care a fost primul care a câștigat cursa de la Le Mans 1939 (ultima cursă Le Mans până în 1946). Bugatti a câștigat atunci primul loc în cursa de anduranță fiind și ultimul an în care Bugatti a participat la Le Mans. Din 2007 și până în 2009 Bugatti Veyron 16.4 a fost cea mai scumpă mașină de pe glob.
– Motorul maşinii este construit manual de doi ingineri. Nu se folosesc niciun fel de roboţi pentru asamblarea maşinii.
– Roţile nu pot fi demontate decât cu ajutorul unui instrument special care se găseşte în Franţa.
– La viteză maximă, Veyron “înghite” aerul pe care un om l-ar respira în patru zile.
– Maşina nu are nevoie decât de 10 secunde pentru a se opri de la viteza maximă.
– Multa putere înseamnă şi multă căldura degajată motiv pentru care Veyron are 10 radiatoare: 3 pentru sistemul de răcire al motorului; 2 pentru sistemul de aer condiţionat; 1 pentru răcirea uleiului transmisiei; 1 pentru răcirea uleiului diferenţialuilui; 1 pentru răcirea uleiului motorului; 1 pentru uleiul sistemului hidraulic al spoiler-ului; 1 pentru altă funcţie de răcire.
– La ieșirea pe piață în septembrie 2005, a fost cotată ca fiind cea mai rapidă mașină din lume (434.20 km/h).
– Un set de jante costă în jurul a 50.000 de euro. Setul de anvelope trebuie înlocuit o dată la fiecare 16.000 de kilometri.
– Bugatti ştie locul în care se află fiecare Veyron, de la primul şi până la ultimul exemplar, şi cu ce viteză călătoreşte acesta în absolut orice moment, datorită unui sistem GPS extrem de complex.