În urmă câteva zile, Facebook a invitat jurnaliştii, la sediul din Silicon Valley, la un eveniment în care urmează să prezinte un nou produs.  Invitaţia este accentuată de mesajul "Vino să vezi ceea ce construim".
GRAPH SEARCH: un nou motor de căutare
Facebook a dezvăluit, în cadrul unui eveniment special, Graph Search un motor de căutare pentru reţea.
Diferența dintre căutarea pe web şi Graph Search este că prima se bazează pe cuvinte cheie precum „hip hop” şi oferă cele mai bune rezultate posibile, în timp ce Graph Search permite utilizatorilor să găsească informaţii combinând mai multe cuvinte. Exemplu celor de la Facebook este "my friends in New York who like Jay-Z" – prietenii mei din New York care îl plac pe Jay-Z. Sunt două lucruri diferite.  Prima versiune a Graph Search se va concentra pe oameni, fotografii, locuri şi interese.
Utilizatorii pot căuta în Facebook după modelul „fotografii ale prietenilor mei din 2009” sau restaurante în București și vor avea rezultatele colectate de pe profilurile prietenilor lor.
„Rezultatele sunt ordonate în funcţie de oamenii pe care îi au cel mai aproape, urmează cei cu care au prieteni comuni mulţi şi mai există sortarea pe baza altor criterii din sistemul Facebook“, a spus Mark Zuckerberg în cadrul prezentării noii funcţii.
 Zuckerberg a explicat că serviciul va ţine cont de criteriul respectării dreptului la viaţă privată, afişând doar rezultate de conţinut de pe Facebook care sunt distribuite şi sunt accesibile utilizatorului ce efectuează căutarea. Acest Graph Search va întreţine acele 1.000 de miliarde de conexiuni şi le va spori, crede Zuckerberg. Facebook va integra Graph Search şi pe mobil.

Rivalul Google a lansat în luna mai a anului trecut "Knowledge Graph" (n.r. – Graficul Cunoaşterii), o aplicaţie ce va oferi informaţii în dreapta paginii obişnuite a Google despre cuvintele căutate. Google are pregătite 3.5 miliarde de date gata să apară pentru cuvintele cheie importante.  Pentru moment, aplicaţia este valabilă doar pentru americanii vorbitori de engleză şi este treptat integrată şi pe telefoanele mobile şi tablete. Compania are de gând să extindă aplicaţia la nivel global.

 
 Zuckerberg a spus că "astăzi vom vorbi despre un produs care îi ajută pe oameni să facă noi conexiuni".

 
 Fondatorul reţelei de socializare a anunţat în urmă cu câteva minute că pe Facbook există 1 miliarde de utilizatori, 240 de miliarde de fotografii şi peste 1.000 de miliarde de conexiuni

<iframe id="viddler-c923c853" src="//www.viddler.com/embed/c923c853/?f=1&offset=0&autoplay=0&secret=45026332&disablebranding=0&view_secret=45026332" width="545" height="349" frameborder="0" mozallowfullscreen="true" webkitallowfullscreen="true"></iframe>
În ultimele zile au existat mai multe zvonuri despre evenimentul din această seară care va începe la ora 20:00, ora României.
De exemplu, cei de la Business Insider au scris zilele trecute că Facebook va lansa un smartphone.

Alte site-uri de specialitate au scris că Facebook ar putea lansa un motor de căutare. Printre zvonurile apărute în presă se mai află şi un chat modernizat sau o afişare detaliată a noutăţilor.

Ştire în curs de actualizare