Facebook reuşeşte performanţe financiare mult mai bune decât se credea, după ce a obţinut anul trecut venituri de până la 800 milioane de dolari, datorită creşterii explozive a numărului de utilizatori şi advertiseri, potrivit unor surse apropiate companiei, citate de Reuters. Una dintre cele două surse contactate de Reuters a adăugat că Facebook a avut în 2009 un profit net de ordinul zecilor de milioane de dolari. Astfel de rezultate subliniază dezvoltarea explozivă a aface
Facebook reuşeşte performanţe financiare mult mai bune decât se credea, după ce a obţinut anul trecut venituri de până la 800 milioane de dolari, datorită creşterii explozive a numărului de utilizatori şi advertiseri, potrivit unor surse apropiate companiei, citate de Reuters.
Una dintre cele două surse contactate de Reuters a adăugat că Facebook a avut în 2009 un profit net de ordinul zecilor de milioane de dolari.
Astfel de rezultate subliniază dezvoltarea explozivă a afacerii Facebook, care a ajuns în numai şase ani cea mai mare reţea de socializare online din lume, cu aproape jumătate de miliard de utilizatori.
Asemenea cifre ar atrage probabil atenţia unui număr respectabil de investitori dacă Facebook ar efectua o ofertă publică iniţială pentru a se lista la bursă, însă compania insistă că o astfel de operaţiune nu este o prioritate pentru viitorul apropiat.
Facebook, reţeaua de socializare creată în 2004 de fondatorul companiei, Mark Zuckerberg, şi de colegii săi în căminele Universităţii Harvard, nu este listată la bursă şi a prezentat până acum public foarte puţine informaţii privind aspectele financiare ale afacerii.
Rezultatele anunţate de cele două surse pentru 2009 sunt semnificativ mai mari decât cifrele sugerate anterior de companie şi de analişti.
În iulie 2009, unul dintre directorii Facebook a declarat că veniturile ar putea depăşi pragul de 500 milioane de dolari anul trecut, iar în septembrie compania anunţa că a trecut pe free cash flow pozitiv, adică generează suficienţi bani gheaţă pentru a-şi acoperi cheltuielile operaţionale şi cheltuielile de capital.
Estimările analiştilor plasau veniturile Facebook din 2009 între 550 milioane de dolari şi 700 milioane de dolari.
Cele două surse citate de Reuters susţin însă că veniturile companiei sunt mai aproape de nivelul de 800 milioane de dolari, şi nu mai mici de 700 milioane de dolari.
SURSA: Mediafax