Pentru circa 30% din ei contează numele universităţii la care a învăţat candidatul, iar aproape 20% se uită pe foaia matricolă, pentru că îi interesează notele căpătate la anumite examene.
Cei care au reuşit să-şi scoată CV-ul în evidenţă şi să fie chemaţi la interviu trebuie să ştie că, în discuţia faţă-n faţă, nu mai sunt atât de importante nici experienţa, nici cunoştinţele teoretice, ci abilitatăţile de soft skills, considerate esenţiale pentru 37% dintre recrutori. Pe româneşte, “candidatul ideal” căutat de companii trebuie să lucreze bine în echipă (64,7% din respondenţi consideră acest aspect prioritar), să ştie să comunice (50,8%) şi să fie flexibil (44,8%).
De altfel, majoritatea companiilor consideră că acestea sunt punctele cele mai slabe la care ar mai trebui să lucreze tinerii: punctual, membrii noii generaţii nu se descurcă foarte bine la transferul teoriei în practică, au deficienţe în comunicare şi, aspect deloc de neglijat, nu au o atitudine destul de umilă la locul de muncă.
Datele provin din studiul “Campus 360”, realizat de compania germană Trendence, prinicipalul ordonator european de studii asupra tinerilor absolvenţi, iar respondenţi au fost 2.500 de companii din 20 de ţări, inclusiv România.