A7, un drum esențial pentru legătura dintre Capitală și Moldova
Autostrada Moldovei (A7) este considerată una dintre cele mai importante investiții în infrastructura rutieră din România. Drumul va lega Capitala de regiunea Moldovei printr-un traseu modern de 316 kilometri. Așteptată de peste 35 de ani, această autostradă are rolul de a înlocui actualul drum național extrem de aglomerat și periculos.
Ministrul Sorin Grindeanu a subliniat că în 2025 se vor inaugura două loturi cheie, care vor permite circulația între București și Bacău. Restul autostrăzii va fi finalizat în cursul anului 2026, până la Pașcani.
Sorin Grindeanu: Șantierele avansează în ritm bun
Șantierele de pe Autostrada Moldovei avansează într-un ritm bun, potrivit ministrului. Lotul Mizil – Pietroasele, cu o lungime de 28,35 km, este aproape finalizat, stadiul fizic al lucrărilor ajungând la 98,6%. Totuși, este necesară remedierea unei probleme tehnice la pasajul de la km 20 pentru a permite deschiderea circulației în aprilie.
Pe Lotul Pietroasele – Municipiul Buzău (13,9 km), constructorii turci au ajuns la un stadiu de execuție de 40%. Lucrările vor fi finalizate până la sfârșitul anului. În paralel, se lucrează și la descărcarea pe Lotul Buzău – Vadu Pașii, unde se construiește podul peste râul Buzău.
Pe secțiunea Focșani – Bacău (95,9 km), același constructor român are progrese cuprinse între 25% și 45%. Există șanse reale ca anul acesta să se poată circula între Focșani și Adjud (49 km).
„Șantierele Autostrăzii Moldova (#A7) avansează în ritm bun! Constructorii sunt mobilizați foarte bine, în special între Mizil și Adjud.
Pe cei 28,35 km ai Lotului Mizil -Pietroasele, asocierea româno-bulgară a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de 98,6%. Trebuie însă remediată rapid problema pasajului de la km 20 pentru a putea deschide circulația în luna aprilie.
Constructorii turci de pe Lotul Pietroasele-Municipiul Buzău (13,9 km) au avansat până la 40% și vor finaliza lucrările până la sfârșitul acestui an.
Până atunci vor asigura descărcarea de pe Lotul Buzău-Vadu Pașii, unde constructorul român lucrează în acest moment la podul peste râul Buzău.
Pe secțiunea dintre Focșani și Bacău (95,9 km), același constructor român a ajuns la stadii cuprinse între 25% și 45%.
În mod sigur, anul acesta se va putea circula cel puțin de la Focșani la Adjud (49 km), iar anul viitor pe toată Autostrada Moldovei, finanțată prin PNRR, între Ploiești și Pașcani (319 km)”, scrie Sorin Grindeanu.

Inaugurări importante în 2025 și 2026
Anterior, Sorin Grindeanu a anunțat că în 2025 vor fi dați în folosință aproximativ 100 de kilometri de autostradă și drum expres, urmând ca restul de până la 250 de kilometri să fie deschiși în a doua parte a anului. Printre segmentele menționate se află:
-
Lotul 3 A0 Sud – Aktor
-
Ultimii 10 km ai Drumului Expres Craiova – Pitești, între Albota și A1
-
Lotul 2 de pe A7, Mizil – Pietroasele
-
Drumul expres Brăila – Galați (DEx6), programat pentru vară
În mai este programată deschiderea segmentului Băiculești – Curtea de Argeș, parte a Lotului 5 pe autostrada Sibiu – Pitești. Acest tronson are o lungime de aproximativ 16 km și va permite conexiunea directă până la Curtea de Argeș.
Ministrul a dat asigurări că toate proiectele aflate în execuție sau programate pentru finalizare în perioada următoare beneficiază de finanțare completă.