Evoluție pozitivă a lucrărilor pe Lotul 3 al A0 Nord

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți că lucrările pe Lotul 3 al A0 Nord, între Afumați și Pantelimon, evoluează bine.

Acest sector, parte a viitoarei autostrăzi de centură a Bucureștiului, are o lungime de 8,6 km, iar stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 19,5%.

Progresul este și mai evident în ceea ce privește nodul rutier care va asigura conexiunea cu DN2, unde lucrările au avansat până la 33,4%.

Sorin Grindeanu
SURSA FOTO: Dreamstime

Partea care leagă A0 de DN2 ar putea fi gata în acest an

Deși termenul de finalizare al întregului contract este stabilit pentru anul 2025, Sorin Grindeanu a subliniat că o parte importantă a proiectului, respectiv segmentul de 2,3 km ce leagă autostrada A0 de DN2, ar putea fi finalizată chiar până la sfârșitul acestui an.

Acest lucru ar fi posibil printr-o mobilizare mai bună a antreprenorului și, bineînțeles, în funcție de condițiile meteorologice favorabile.

Odată cu finalizarea parțială a nodului rutier, circulația va putea fi deschisă pe o lungime de 21 km, conectând DN1, A3 și DN2. Astfel, șoferii vor beneficia de un flux de trafic mai eficient și de reducerea timpului de deplasare în zona nordică a Bucureștiului.

Contractul pentru Lotul 3 al A0 Nord are o durată totală de 30 de luni

Contractul pentru Lotul 3 al A0 Nord are o durată totală de 30 de luni, din care 12 luni sunt alocate pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Valoarea totală a proiectului se ridică la 397,99 milioane de lei, fără TVA, iar antreprenorul responsabil este o companie chineză.

”Evoluţie bună pe cei 8,6 km ai Lotului 3 (Afumaţi-Pantelimon) al A0 Nord! Antreprenorul chinez a ajuns la un stadiu fizic de 19,5% pe întregul şantier şi de 33,4% pe nodul rutier care va asigura conexiunea A0 cu DN2.

Astfel, după finalizarea parţială a nodului rutier, se va putea circula pe autostradă între DN1, A3 şi DN2 pe o lungime de 21 de km”, a transmis Grindeanu.

Progres și la tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara Est

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat recent că lucrările pe tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara Est avansează într-un ritm promițător, cu un progres fizic care a depășit 12%.

Această secțiune face parte din proiectul mai amplu de modernizare a liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad, fiind esențială pentru îmbunătățirea infrastructurii de transport feroviar din vestul României.

Pe cei 52 de kilometri ai tronsonului, constructorul spaniol este implicat activ în lucrările de realizare a terasamentelor, structurilor pentru poduri, dar și la modernizarea Gării Lugoj, care este inclusă în contract.

Până acum, au fost efectuate deja lucrări semnificative la infrastructura liniilor și peroanelor, marcând un pas important către modernizarea și creșterea eficienței transportului feroviar în regiune.

Acest proiect este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), având o valoare totală de 1,92 miliarde de lei (fără TVA).

Investiția face parte din eforturile de modernizare a căii ferate Caransebeș-Timișoara-Arad, un coridor feroviar esențial pentru mobilitatea și conectivitatea între principalele orașe din vestul țării.

Prin finalizarea acestui proiect, se preconizează îmbunătățirea semnificativă a timpilor de călătorie și a confortului pasagerilor, facilitând totodată dezvoltarea economică a regiunii.