Progres rapid pentru tunelurile gemene „Daniela” și „Alina” de pe Autostrada Sibiu – Pitești

Lucrările pe tronsonul 4 din autostrada Sibiu – Pitești, care leagă Tigveni de Curtea de Argeș, înregistrează progrese semnificative. Imagini recente publicate pe contul de YouTube „OL10X” surprind evoluția construcției în zona dealului Momaia, unde se află tunelurile „Daniela” și „Alina”, precum și stația de fabricare a grinzilor necesare primului tunel forat de autostradă.

Constructorul austriac PORR a raportat un progres general de peste 60% al execuției, după doar 18 luni de lucru din cele 44 prevăzute în contract, potrivit turnulsfatului.ro. Reprezentanții companiei sunt optimiști că proiectul va fi finalizat mai devreme decât termenul stabilit:

„Avem motive serioase să fim încrezători că termenul din februarie 2027 va fi devansat: ritmul de până acum, seriozitatea PORR și tradiția de a livra proiecte remarcabile înainte de termenele contractuale”, au transmis aceștia, citați de Arena Construcțiilor.

Realizarea elementelor prefabricate începe în primăvară

Din primăvara acestui an, constructorul va demara producția de elemente prefabricate pentru primul tunel forat din autostrada Sibiu – Pitești prin dealul Momâia.

„Acesta este primul nostru proiect cu propria stație de prefabricate, în care producem și predalele (31.200 mp), și antretoazele necesare în zona tablierelor metalice (și acestea o premieră în proiectele de autostradă executate în România) la suprastructura a două poduri”, de pe tronsonul 4 din autostrada Sibiu – Pitești, într-un progres surprinzător: „Termenul din februarie 2027 va fi devansat”, au explicat constructorii.

Autostrada Sibiu Pitesti
SURSA FOTO: Facebook, Cristian Pistol

Pentru prima dată, un proiect de infrastructură rutieră din România beneficiază de propria stație de prefabricate, unde sunt fabricate atât predalele, ce acoperă o suprafață de 31.200 mp, cât și antretoazele necesare în zona tablierelor metalice. Aceste elemente reprezintă o inovație în construcția autostrăzilor din țară și sunt utilizate la realizarea suprastructurii a două poduri.

Secțiune complexă și contract

Lucrările la tunelul de la Tigveni, cea mai complexă secțiune a lotului 4, se apropie de un moment decisiv: mai sunt mai puțin de 100 de metri până la străpungerea Dealului Momaia pe firul Tunelului Daniela (sensul de mers Sibiu – Pitești).

Informația a fost confirmată pe 24 ianuarie 2025 de Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Contractul pentru tronsonul 4 din autostrada Sibiu – Pitești, atribuit antreprenorului PORR Construct SRL, are o lungime de 9,86 km și o durată totală de 60 de luni, din care 16 luni pentru proiectare și 44 de luni pentru execuție. Valoarea contractului este de 1,678 miliarde de lei, fără TVA, fiind finanțat prin Programul Transport (PT), iar termenul contractual de finalizare este stabilit pentru anul 2027.