Conform specialiștiilor din Ministerul Transporturilor, valoarea estimată a lucrărilor pentru linia de metoru 1 Mai-Otopeni este de circa 1,2 miliarde euro. „Se derulează o licitație cu precalificare, după aceea urmează etapa finală, unde sunt prezentate ofertele tehnice și financiare. Cel mai probabil, anul viitor vom avea constructor pentru linia de metrou 1 Mai-Otopeni”, ne-au explicat special;tii din cadrul MT.
Licitația ce urmează a fi urcată în SICAP implică construcția stațiilor și tunelurile, urmând ca pentru trenuri și semnalizare să se facă o altă licitație.
Metroul spre aeroport este finanțat și de banca Japoniei, valoarea finanțării fiind de circa 320 milioane euro. Inițial, oficialii UEFA au cerut construcția liniei de metrou 1 Mai-Otopeni să fie finalizată în 2020, odată cu organizarea, în Bucureşti, a 4 meciuri de la Campionatul European din 2020. În termeni realişti, proiectul de 1,2 miliarde euro nu se poate finaliza mai devreme de anul 2024.
Odiseea liniei de metrou 1 Mai-Aeroportul Henri Coandă a început în 2007, când fostul guvern condus de Călin Popescu Tăriceanu a negociat cu oficialii japonezi finanţarea acestui proiect. În urmă cu 11 ani, magistrala de metoru 1 Mai-Otopeni avea 21 de statii, lucrarile ar fi trebuit începute în 2007, iar în 2014 se circula cu metroul până la aeroport.