Norvegienii vor să facă până în 2020 prima autostradă subacvatică din lume. Valoarea acestui proiect de infrastructura revoluționar se ridică la 40 miliarde de dolari.
Cu ghețari maiestuoși, fiorduri și munți, Norvegia este renumită pentru peisajul său natural. Terenul său accidentat nu face călătoria ușoară. Mai mult de 1.000 de fiorduri se găsesc pe coasta de vest a țării scandinave, unde locuiește o treime din populația țării de 5,3 milioane.
Pentru a face o călătorie de 1.100 de kilometri între orașul sudic Kristiansand și Trondheim, în nord, prin coasta de vest, de exemplu, durează în prezent 21 de ore și necesită șapte treceri de feribot.
Guvernul norvegian intenționează să reducă la jumătate acest timp, cu un proiect de infrastructură de 40 de miliarde de dolari, pentru a face ruta fără feribot.
Planul include poduri și cel mai adânc și mai lung tunel de rocă din lume.
Tunelul va fi construit prin fundația de stâncă, în subsolul marin, acesta fiind la o adâncime de 392 metri şi cu o lungime de 27 kilometri.
Cu toate acestea, cel mai ambițios element al proiectului este dezvoltarea unor tuneluri plutitoare, construite la o adâncime de 30 de metri sub apă.
Dacă planul va fi de succes, Norvegia ar putea ieși învingătoare în această cursă globală, împotriva altor țări precum China, Coreea de Sud și Italia. Acestea dezvoltă și ele proiecte asemănătoare. Populaţia Norvegiei a votat de două ori împotriva aderării la UE în cadrul unorreferendumuri organizate în 1972 şi 1994.