Cea mai bună perioadă pentru achiziţionarea televizoarelor

Campionatul Mondial de Fotbal este momentul în care majoritatea românilor îşi schimbă televizorul vechi cu unul de ultimă generaţie, profitând totodată şi de reducerile practicate de retailerii electro-IT.

Evenimentele sportive mari precum Olimpiada sau Campionatul Mondial de Fotbal fac ca vânzările de televizoare să crească spectaculos. Spre exemplu, în 2016, când a avut loc Campionatul European de Fotbal şi Olimpiada de vară, vânzările de televizoare au crescut cu 20% în ţara noastră, la peste 1,4 milioane de unităţi. Anul trecut, „numărul de unităţi vândute a depăşit 1,5 milioane, avansul pieţei a fost de 8,56% în termeni cantitativi şi de aproximativ 7,22% în termeni valorici“, a declarat Victor Armăşelu, CE Director Samsung Electronics România, liderul pieţei locale. Şi pentru anul acesta majoritatea retailerilor se aşteaptă la o creştere de 20% a vânzărilor de televizoare.

„Pasiunea românilor pentru fotbal se vede inclusiv în business-ul de retail electro-IT. Până la finalul Campionatului Mondial de Fotbal, ne așteptăm să vindem peste 4.000 de televizoare pe evoMAG, un plus de peste 30% față de anul trecut. La nivelul întregului an, estimăm o creștere cu 20% a vânzărilor de televizoare, generată atât de dorința românilor de a viziona meciurile de fotbal din această vară la televizoare mai performante, cât și de oferta diversificată pe care o vom avea și în continuare pe această categorie de produse“, spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG, unul dintre cele mai importante magazine online. 

Ce modele sunt căutate

Deşi puterea de cumpărare a românilor a crescut, aceasta nu se compară cu cea a vest-europenilor, iar majoritatea preferă în continuare diagonalele de 80 şi 110 cm. „Dat fiind specificul pieței locale și puterea de cumpărare a românilor, care deși în creștere este încă redusă, comparativ cu piețele mai avansate, în continuare ecranele de 32 inci (80cm) – 43 inci (110cm) reprezintă încă aproximativ 62% din total, în scădere faţă de aproximativ 68 % anul trecut,“ spune Armăşelu. Caracteristicile pe care românii le urmăresc la achiziţionarea unui televizor sunt: să fie cât mai performant, să aibă o diagonală de cel puțin 80 de cm, să se poată conecta la internet şi să aibă un sunet puternic. „Spre deosebire de anul trecut, clienții sunt dispuși să plătească mai mult acum pentru un televizor, dacă acesta are tehnologie de ultimă generație. Prețul mediu pentru un televizor a urcat de la 1.500 de lei, în 2017, la peste 1.800 de lei anul acesta“, potrivit lui Pătraşcu. 

Trei sau patru televizoare

Potrivit studiului „Indicele consumului de televiziune în România 2017 – TVCI România 2017“, o treime dintre români au trei televizoare în locuințe, 17% au câte patru televizoare, și doar 19% susțin că au un singur televizor în locuințe. Timpul petrecut de români în fața televizorului este mare. Aproape jumătate din cei intervievați petrec 2-3 ore în fața televizorului în fiecare zi iar aproape 1 din 5 petrece între patru şi șase ore zilnic în fața televizorului. Unul din zece spune că stă la televizor peste opt ore pe zi. În ceea ce priveşte tipul de echipamente 66% dintre televizoare sunt cu ecran plat, iar dintre acestea 44% sunt inteligente – se pot conecta la internet şi pot rula aplicaţii care oferă acces la diferite tipuri de conţinut. Conform celui mai nou raport al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, în anul 2017 s-a înregistrat o creştere cu aproape 3% a numărului de abonaţi la servicii de retransmisie TV furnizate contra-cost, până la 7,45 de milioane. În mediul urban, rata de penetrare era de 103,9 la 100 gospodării, în timp ce în rural era de 94,0 la 100 gospodării. Din numărul total de 7,45 de milioane de abonaţi, cei mai mulţi – 5 milioane – sunt abonaţi prin reţele de cablu (+5% faţă de 2016), 2,3 milioane sunt abonaţi prin retele satelit – DTH (-4%), iar 120 mii sunt abonaţi prin IPTV.

Sharp 49CUF8472ES

Tip: LED
Diagonală: 123 cm
Rezoluţie: Ultra HD / 4K
Tuner digital: DVB-T/T2/C/S/S2
Iesire sunet: 2 x 10 W
Conexiune: Wi-Fi Integrat
Preţ: 2.000 lei

LG 43UJ635V

Tip: LED
Diagonală: 108 cm
Rezoluţie: Ultra HD / 4K
Tuner digital: DVB-T2/C/S2
Ieșire sunet: 20 W
Conexiune: Wi-Fi Integrat
Preţ: 1.600 lei

Samsung 40MU6102

Tip: LED
Diagonală: 101 cm
Rezoluţie: Ultra HD / 4K
Tuner digital: DVB-T2C
Ieșire sunet: 2 x 10 W
Conexiune: Wi-Fi Integrat
Preţ: 1.650 lei

 

Acest articol a fost publicat în numărul 25 al revistei Capital, disponibil la chioșcuri în perioada 25 iunie – 1 iulie