Prototipul are un motor de 2,4 litri cu 110 cai putere şi este mai greu cu o tonă decât modelul ARO 244, după care a lucrat echipa. Prototipul noului Aro a fost realizat de studenţi din fiare vechi şi din piese preluate de la alte maşini.
Automobilul arată spectaculos și nu are nimic de a face cu mașinile cu aspect neatrăgător din timpul comunismului. Ba mai mult, mulți au spus că dacă se reușește producerea la scară largă a automobilului ar fi o lovitură de piață, fiind la fel de spectaculos ca un Mitsubishi sau Jeep.
Automobilul este momentan în stadiul de prototip și a fost realizat de 20 de studenți și doi profesori de la Universitatea Tehnică din Iași. Automobilul iARO(i este de la Iași) a fost realizat după un model vechi de ARO, recondiționat total cu mare parte din componente înlocuite cu unele noi, performante.
”Noi nu am avut dotările unei fabrici auto. Mulți au spus că suntem nebuni”, a spus Adrian Sachelarie, prodecanul Universității Asachi.
iARO urmează să fie omologat după ce a participat la Salonul din București. Un pas înainte ar fi găsirea unui investitor care să refacă proiectul într-unul de serie.