Grupul indian Tata Motors a lansat, luni, cea mai ieftina masina din lume, Nano, cu cateva luni intarziere din cauza deteriorarii mediului economic indian. Automobilul costa 2.000 de dolari, adica mai putin decat un calculator ultra performant. Lansarea in premiera a modelului Nano a avut loc la Bombay, masina urmand sa ajunga la concesionarii si dealerii Tata la inceputul lunii aprilie. Promis indienilor la pretul record de 100.000 de rupii (2.000 de dolari sau 1.500 de euro), in versiunea sta
Grupul indian Tata Motors a lansat, luni, cea mai ieftina masina din lume, Nano, cu cateva luni intarziere din cauza deteriorarii mediului economic indian. Automobilul costa 2.000 de dolari, adica mai putin decat un calculator ultra performant. Lansarea in premiera a modelului Nano a avut loc la Bombay, masina urmand sa ajunga la concesionarii si dealerii Tata la inceputul lunii aprilie.
Promis indienilor la pretul record de 100.000 de rupii (2.000 de dolari sau 1.500 de euro), in versiunea standard, Nano va ajunge in Europa cel mai devreme in 2010 si va costa 5.000 de euro datorita echipamentelor care trebuie sa corespunda normelor de securitate si de poluare.
In acest an vor fi produse intre 30.000 si 50.000 de unitati, contra unei previziuni de 250.000, din cauza obstacolelor intampinate de producatorul indian la vechea locatie a uzinei Nano. Anul trecut, Tata a abandonat pur si simplu uzina Nano construita partial de stat in Bengalul Occidental si a construit alta in Gujarat. Vanzarile vor depinde asadar de ritmul de productie.
Fara clima, fara geamuri elecrice, fara directie asistata
Prezentat lumii intregi in ianurie 2008, Nano trebuia sa apara pe strazile din India in toamna anului trecut, animat de un motor in doi cilindri de 624 cm cubi. Dotarea standard nu cuprinde geamurile electrice sau directia asistata, ina acestea sunt dispobinile in varianta Deloxe. Puterea motorului este de 33 de cai.
Desi vanzarile de masini noi din India au scazut cu 20% in 2008, oficialii Tata si analistii considera ca Nano va reprezenta salvarea pietei auto din India si nu numai.
„Primim 50 de cereri de informatii pe zi”, a declarat Dennis Rankine, vanzator al Wasan Motors, principalul concesionar al Tata Motors in capitala economica a Indiei.
„Cu o economie coborata in berna, m-as fi gandit de doua ori inainte sa-mi cumpar o masina. Nu si in cazul Nano”, a adaugat un tanar indian care marturiseste ca ar fi intentionat sa-si cumpere un model produs de un constructor american.