Consiliul de administraţie al Japan Airlines, cea mai mare companie aeriană din Japonia, a decis astăzi intrarea acesteia în faliment. Iniţial, oficiali guvernamentali japonezi au exclus posibilitatea ca JAL să intre în faliment, sperând că reorganizarea companiei se va putea face fără această ultimă măsură, însă planul pus în aplicare pentru micşorarea datoriilor care apasă pe umerii companiei nu a avut niciun efect. Conform unor declaraţii oficiale, Japan Airlines va co
Consiliul de administraţie al Japan Airlines, cea mai mare companie aeriană din Japonia, a decis astăzi intrarea acesteia în faliment.
Iniţial, oficiali guvernamentali japonezi au exclus posibilitatea ca JAL să intre în faliment, sperând că reorganizarea companiei se va putea face fără această ultimă măsură, însă planul pus în aplicare pentru micşorarea datoriilor care apasă pe umerii companiei nu a avut niciun efect.
Conform unor declaraţii oficiale, Japan Airlines va continua să opereze în timpul procesului de restructurare, deşi va trebui, cel mai probabil, să disponibilizeze nu mai puţin de 15.000 de angajaţi, echivalentul a o treime din totalul acestora.
Companie aeriană, mai ieftină decât un avion
Valoarea de piaţă a companiei a scăzut dramatic după ce au apărut primele informaţii privind un eventual faliment, astfel că acum JAL valorează doar 150 de milioane de dolari, mult mai puţin decât companii asiatice regionale, sau chiar decât preţul unui avion de tip Boeing 747-8.
Valoarea acţiunilor JAL tranzacţionate la Bursa de la Tokyo a scăzut dramatic în ultimele şedinţe. Astfel, comparativ cu începutul acestei luni, o acţiune JAL valorează cu 95% mai puţin.
Datoria Japan Airlines ajunsese la nivelul de 16 miliarde de dolari, după ce, în ultimii 10 ani, guvernul nipon a salvat compania de la faliment de 3 ori.