UPS anunță rezultatele financiare înregistrate în primul trimestru din 2014 și raportează câștiguri per acțiune diluată de 0,98 USD, în scădere cu 0,06 USD față de rezultatele obținute în perioada similară a anului trecut. Profitul operațional înregistrat în acest trimestru a fost de 1,5 miliarde de dolari, în scădere cu 106 milioane de dolari față de rezultatele consolidate de anul trecut.
Potrivit datelor companiei, vremea neobișnuit de aspră a avut un impact negativ în ceea ce privește profitul operațional, care s-a depreciat cu aproximativ 200 de milioane de dolari, pe fondul creșterii costurilor corelată cu o creștere diminuată a veniturilor. Volumul mediu zilnic de livrări din SUA a crescut cu 4,2%, avans generat mai ales de numeroasele colete cu greutate redusă din comerțul electronic.
Marja operațională pe serviciile internaționale a crescut cu 14,0%, înregistrând o creștere a volumului zilnic de colete de 7,9%. Profitul operațional și marginile s-au îmbunătățit pe divizia de distribuție și transporturi de mărfuri cargo.
Pentru primul trimestru din 2013, UPS a raportat câștiguri per acțiune diluată de 1,08 USD, care a inclus 30 de milioane de dolari câștigul de capital legat de încercarea de preluare a companiei TNT.
”În primul trimestru, mai mulți jucători din economia Statelor Unite au fost afectați de condițiile meteorologice severe, iar acest lucru a fost observat în rezultatele operaționale în scădere, comparativ cu anul precedent, pe care UPS le-a înregistrat”, a declarat Scott Davis, președinte și CEO UPS.
De asemenea, pentru cele trei luni încheiate la 31 martie, UPS a generat un flux de numerar de 1,9 miliarde de dolari. Compania a plătit dividende de 596 de milioane de dolari, o creștere de 8,1% per acțiune față de anul anterior și a răscumpărat 6,8 milioane de acțiuni pentru aproximativ 660 de milioane de dolari.
Venitul total înregistrat pe piața internă a SUA a înregistrat o creștere de 2,6%, până la 8,5 miliarde de dolari, comparativ cu trimestrul anterior. Volumul zilnic de colete a crescut cu 4,2%, cu cele mai mari creșteri înregistrate de serviciile UPS SurePost și UPS Second Day Air.
Acest segment a contribuit cu 927 de milioane de dolari la profitul operațional, în scădere cu 158 de milioane de dolari față de anul anterior, fapt cauzat de vremea nefavorabilă pe timpul iernii. Compania s-a confruntat cu pierderi de venituri și costuri suplimentare din cauza perturbărilor în rețea în mai mult de jumătate din zilele lucrătoare din acest trimestru. Costurile înregistrate cu plata orelor suplimentare pentru angajați, achiziția de spații de transport și îndepărtarea zăpezii au crescut substanțial comparativ cu anul precedent. Marja operațională s-a contractat cu 220 de puncte de bază, până la 10,9%.
Veniturile totale per colet au scăzut, față de anul anterior, cu 1,5%, pe fondul schimbării în mixul de produse și clienți, precum și al scăderii taxelor suplimentare de combustibil. Mixul de produse a continuat să fie dominat de creșterea rapidă înregistrată de UPS SurePost. Tot mai mulți retaileri din comerțul online aleg acest produs pentru a satisface cerințele clienților pentru care costurile de livrare sunt importante.
De asemenea, veniturile internaționale au crescut cu 5,0% și au generat un profit operațional de 438 de milioane de dolari, înregistrând o creștere de 12% față de rezultatele de anul trecut. Marja operațională s-a extins cu 14% pe fondul creșterii eficienței în rețea și leverage-lui in-country.
Pe o bază raportată, segmentul a înregistrat o creștere a profitului operațional cu 24%, comparativ cu anul precedent, până la 352 de milioane de dolari. Acesta reflectă impactul unei taxe pe profitul operațional de 39 de milioane de dolari în 2013, în contextul tentativei de achiziționarea a TNT.
Livrările la export au crescut cu 7,7% pe fondul unui avans de 15% înregistrat în Europa și a unor creșteri modeste înregistrate în Asia și Americi. Transporturile transfrontaliere în Europa au continuat să crească rapid pe măsură ce consumatorii migrează spre distribuția pan-europeană folosind soluțiile UPS. Pentru a susține creșterile semnificative ale schimburilor intra-europene și intercontinentale, compania a anunțat finalizarea proiectului de extindere a HUB-ului aerian din Koln, Germania. În urma investiției de 200 de milioane de dolari, capacitatea facilității a crescut cu 70%.
UPS este cea mai mare companie de curierat din lume, cu sediul central în Atlanta, SUA.