Conectivitatea în timpul pandemiei este o necesitate atât în plan personal cât și în plan profesional. Din acest motiv, operatorii de telecomunicații de la noi din țară au o sarcină extrem de importantă – păstrarea rețelei în cea mai bună formă pentru a face față cerințelor clienților.
În acest context, reprezentanții Orange România ne-au transmis următoarele: „Deși industria telecom a dat dovadă de multă rezilienţă în această perioadă dificilă, efectele crizei se simt şi în acest sector. Business-ul telecom în ansamblul său este corelat cu evoluţia macro-economică şi cu cea a PIB-ului, în proporţie de 95%. În cazul Orange România, cifra de afaceri realizată în al doilea trimestrul al acestui an a fost în valoare de 242 milioane €”.
Investițiile joacă un rol esențial în industria telecomunicațiilor, iar operatorul a comunicat următoarele: „La Orange România suntem conştienţi de responsabilitatea pe care o avem, dar şi de rolul pentru a asigura conectivitate fiecărui client. În acelaşi timp, sectorul telecom prin natura sa necesită investiţii constante pentru a răspunde nevoii clienţilor de conectivitate şi pentru a ţine pasul cu avansul tehnologic. De aceea, pentru a păstra acelaşi nivel ridicat de calitate al reţelei, dar şi pentru a putea susţine inovaţiile în acest sector, nivelul investiţiilor pe care le vom realiza se va menţine unul ridicat, fiind cuprins între 100 şi 150 milioane de euro anual”.
Cea mai extinsă rețea din țară
Investițiile companiei s-au axat pe dezvoltarea și extinderea rețelei, dar și în plan intern, prin fondarea mecanismelor administrative necesare pentru ca operatorul să-și mențină activitatea în timpul pandemiei „la finalul celui de-al doilea trimestru din 2020, reţeaua Orange 4G acoperea 98.86% din populația țării în timp ce 59.63% din populația țării avea acces la viteze 4G+. Alături de acestea am investit constant în reţeaua viitorului, 5G, care astăzi este disponibilă pentru 100% din populaţia capitalei, precum şi în Otopeni, Voluntari, Cluj-Napoca, Iași, Timişoara, Brașov, Constanţa şi Mamaia.
Anul acesta investiţiile noastre s-au îndreptat cu precădere spre siguranţa clienţilor şi a angajaţiilor noştri în contextul pandemiei de corona virus. De aceea, ne-am concentrat pe menținerea serviciilor la cele mai înalte standarde şi am fost conștienți de responsabilitatea pe care o avem faţă de angajați și de comunitate. De la investiţii în materiale sanitare şi de protecţie pentru colegii din shop-uri şi inginerii de pe teren, la construirea de la 0 a unui serviciu de customer support la distanță, toate acestea au contribuit la siguranţa angajaţiilor şi au oferit clienţilor acelaşi nivel de calitate al serviciilor cu care erau obişnuiţi.”
Una dintre principalele mize ale crizei a fost, și este în continuare, continuarea activității indiferent de provocările întâlnite: „La Orange ne-am concentrat mereu pe construirea unor echipe puternice, închegate, care nu sunt formate doar din profesioniști extraordinari, ci și din oameni dispuși mereu să ajute. În această perioadă am pus accent pe reorganizarea activității astfel încât echipele care până atunci aveau contact direct cu clienții să preia responsabilități noi, adaptate noii stări de fapt. Obiectivul nostru de a avea echipa completă și activă din toate punctele de vedere a fost atins.
De asemenea, prioritatea companiei a fost să păstreze siguranţa locurilor de muncă şi să menţină toţi angajaţii activi, indiferent de natura job-ului. Modul în care echipa a luat decizii şi a acţionat – mutarea rapidă a activităţilor în remote work pentru majoritatea dintre noi, instituirea protocoalelor de igienă şi de distanţare socială în magazinele proprii menite să protejeze fiecare coleg din front-line, comunicarea cu angajaţii, excluderea şomajului tehnic”, a declarat conducerea Orange pentru Capital.
Orange este una dintre cele mai mari companii din România. Descrierea într-o frază pe care au ales-o reprezentanții este următoarea: „La Orange conectăm 1 din 2 români şi suntem conştienţi de rolul important pe care îl avem atunci când îi sprijinim să păstreze legătura cu cei dragi şi să rămână mereu conectaţi pentru a-şi creşte performanţa afacerilor.”
În Top 300 Companii, publicat de Capital pe data de 16 octombrie, puteți găsi o mulțime de alte interviuri cu reprezentanții celor mai mari firme de la noi din țară. În interviuri veți afla: cifra de afaceri pentru 2019, pronosticurile companiilor pentru 2020, profitul și evoluția sa pe parcusul ultimilor doi ani sau domeniile în care fiecare mare actor investește pentru a se menține în top. Caută acum revista Capital Top 300 Companii la punctele de difuzare a presei și online pe www.agoramag.ro