Peste zece retaileri de îmbrăcăminte vor intra, până la finalul anului, în România. Diferenţa faţă de alţi ani este că majoritatea vin direct, nu prin franciză. Iar riscurile sunt pe măsură. Explicaţia pentru venirea atâtor branduri noi este simplă. E vorba mai puţin de curaj sau de o decizie complexă de management de a se extinde în perioadă de criză, cât de faptul că majoritatea au încheiat contractele de închiriere ale spaţiilor anterior declanşării crizei fina
Peste zece retaileri de îmbrăcăminte vor intra, până la finalul anului, în România. Diferenţa faţă de alţi ani este că majoritatea vin direct, nu prin franciză. Iar riscurile sunt pe măsură.
Explicaţia pentru venirea atâtor branduri noi este simplă. E vorba mai puţin de curaj sau de o decizie complexă de management de a se extinde în perioadă de criză, cât de faptul că majoritatea au încheiat contractele de închiriere ale spaţiilor anterior declanşării crizei financiare, la finalul anului trecut.
„Contractul dintre agenţia noastră şi dezvoltator a fost semnat încă de acum trei ani. Şi este adevărat că în 2007 şi 2008 cererea de spaţii comerciale a fost mult mai mare în comparaţie cu cea de anul acesta“, spune Roxana Stănciulescu, senior consultant în cadrul companiei Jones Lang LaSalle, care s-a ocupat de închirierea spaţiilor comerciale ale AFI Cotroceni Park. Mallul, ce urmează să-şi deschidă porţile la finalul acestei săptămâni, este cel mai mare complex comercial anunţat până acum în România şi va găzdui majoritatea numelor nou-lansate pe piaţă.
Hugo Boss se întoarce de unde a plecat
În aşteptare au stat, de ani buni, şi grecii de la Minerva, numărul unu pe piaţa elenă de lenjerie. „Compania noastră a înfiinţat în România, încă din 2001, în localitatea Roşiorii de Vede, o subsidiară denumită Minco SRL, unde sunt fabricate o parte dintre produsele noastre. Magazinul ce urmează să fie deschis în mallul din Cotroceni este însă primul punct de retail din România, iar planurile noastre prevăd extinderea pe segmentul superior al pieţei“, spune Avramidou Efi, responsabil cu comunicarea în cadrul grupului J.&B. Ladenis Bros SA Minerva.
Pe piaţa de lux, singura intrare de seamă, sau, mai bine zis, reintrare, este cea a Hugo Boss, care va deschide, până la finalul anului, în franciză, un magazin de 300 de metri pătraţi tot pe Calea Victoriei, de unde se retrăgea în urmă cu aproape un an. Diferenţa faţă de acea perioadă este scăderea drastică a chiriilor, cu până la 70%, de pe principalele artere vizate de retailerii de lux, spune Oliver Petcu, managing director al companiei de consultanţă CPP Management Consultants Ltd, care subliniază că numărul mic al nou-intraţilor pe acest segment este o consecinţă a neseriozităţii francizaţilor români.
Pe lângă brandurile prezentate alături, alte nume noi ce urmează să se lanseze până la finalul anului sunt 1.2.3. (Franţa), Coyoco (Polonia) sau Body Talk (Grecia).
Top new-entry