Cea mai mare piaţă auto din lume, China, a fost lovită puternic de pe urma coronavirusului. Astfel, în prima jumătate a lunii februarie, vânzările s-au prăbuşit la un minim istoric.
Epidemia cu noul coronavirus a provocat în China un declin cu 92% al vânzărilor auto în prima jumătate a lunii februarie, arată datele publicate vineri de Asociaţia Chineză de Autovehicule (PCA), transmite BBC.
Reţelele de dealeri au rămas închise, în timp ce cumpărătorii au evitat ieşirile pentru a preveni răspândirea epidemiei de Covid-19. În prima săptămână din februarie, vânzările auto în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au scăzut cu 96% la o medie zilnică de doar 811 vehicule.
Dealerii şi-au reluat gradual operaţiunile luna aceasta, iar PCA speră la o redresare a livrărilor în următoarele săptămâni, deşi va fi sever afectată şi producţia auto. China este responsabilă pentru 27% din producţia auto globală, faţă de 7% în 2003, conform datelor UBS.
Extinderea perioadei în care sunt închise fabricile afectează şi fluxul auto global de componente auto. Procentajul exporturilor Chinei din totalul exporturilor de componente auto este de aproximativ 8%, faţă de 1% în 2003, indică UBS.
În provincia Hubei, epicentrul epidemiei cu noul coronavirus şi un hub auto major, responsabil pentru aproape 90% din producţia Chinei, companiile auto au anunţat că vor amâna reluarea producţiei.
Piata auto din China, posibilă contracţie şi în 2020, pentru al treilea an consecutiv
Conform estimărilor, piaţa auto din China s-ar putea contracta pentru al treilea an consecutiv în 2020, analiştii bazându-se pe relansarea vânzărilor în oraşele mici pentru a ajuta la diminuarea ritmului declinului, potrivit Agerpres.
Asociaţia Producătorilor Auto din China mizează în 2020 pe o scădere cu 2% în ritm anual a vânzărilor de vehicule, după o contracţie de 8,2% în 2019, an în care vânzările de autovehicule au fost afectate de noile standarde de poluare, de încetinirea economiei şi de tensiunile comerciale cu SUA.
Piaţa auto chineză a început să scadă în 2018, când a înregistrat o primă contracţie de 2,8%, care a pus capăt unei creşteri ce a început în anii ’90. Încetinirea pieţei auto globale şi a celei chineze vine într-un moment în care producătorii auto cheltuiesc miliarde de dolari pentru a răspunde tranziţiei la vehiculele electrice.